Scanner: Nošení se (zatím) nenosí

Nevíte, kolik zrovna teď stojí v Indii kari?

Nevíte, kolik zrovna teď stojí v Indii kari? Zdroj: archiv

Immanuel Kant by se divil: svět se nedělí na věci o sobě a věci pro nás, nýbrž na věci u sebe a věci na sobě. Alespoň u spotřební elektroniky to tak platí.

Zatímco u sebe běžně nosíte mobilní telefon, posledním hitem jsou věci, které nosíte na sobě jako oblečení, jako třeba „chytré hodinky“. A právě v té poslední kategorii objevil Scanner pro lidstvo jistou naději: 61 procent potenciálních uživatelů by se takových věciček nedotklo ani dřevěnou tyčí. Plyne to ze studie, již pro server Maketingweek.com provedla experienciální (fakt!) agentura Fizz na trzích v Británii, USA a Austrálii. Sedmatřicet procent lidí se domnívá, že pro takové věci nemá využití, a dalších 15 procent je považuje za pouhý móní výstřelek.

Zakladatelka Fizzu pochopitelně tvrdí, že kdyby její agentura dostala obrovský kšeft, hned by to bylo jinak. Fizz sám o sobě (pan Kant promine) říká, že chce zprostředkovat „bezešvé propojení světů online a offline“. Scanneru to připadá asi stejně přitažlivé jako představa, že by měl jíst svíčkovou bezešvě propojenou s karamelovým pohárem. Ale Scanner je jenom pisálek; výzkumná firma CCS Insight předpovídá, že v roce 2018 se prodá takových „nositelných“ chytrostí na 135 milionů kusů, srovnání s necelými deseti miliony za rok 2013.