Scanner: O adaptivním marketingu

Apple Watch  na Cannes Lions

Apple Watch na Cannes Lions Zdroj: archiv

Agentury Lightwave a Mindshare rozdají 22. června v Cannes při předávání tamních reklamních Lvů pětatřicet jablečných hodinek, tedy hraček známých jako Apple Watch.

Náramky budou po tři dny sbírat biometrická data svých uživatelů (frekvenci srdečního tepu, teplotu atd.) plus další údaje, jako je místo a čas. Tak to půjde až do pětadvacátého, kdy se taktéž v Cannes odehraje menší ceremoniál, předávání Lvů za inovativnost. Mindshare a Lightwave odprezentují (včetně vizualizací, jak hrdě hlásí), co všechno z údajů vyčetly.

Agentura Mindshare to považuje za další krok ve směru, jemuž říká „adaptivní marketing“ – tedy taková činnost, jež neustále monitoruje, co děláte, aby vám pak mohl kdosi posílat zacílenou reklamu.

„Nejde o kvantifikaci našich zážitků, nýbrž o to, co z nás dělá lidi,“ řekla k tomu Rana June z Lightwave. (Jestli TOHLE dělá z Rany June lidskou bytost, je svět v koncích, napadlo Scanner.)

Pokud ovšem Rana June lidská bytost skutečně je (vyloučit to nelze), je to taky prima. „Možnost zaměřit reklamní sdělení v reálném čase činí z adaptivního marketingu nejmocnější nástroj, než jaký jsme dosud poznali,“ říká ona dáma v citaci časopisu Advertising Age. Scanner se těší, až její jablečné hodinky podle biometrických dat poznají, co Rana June přesně dělá, a v pravou chvíli jí nabídnou, řekněme, slevu na toaletní papír. Mocnější než dosud.