STEM/MARK: Pomáhá s výběrem dárků reklama?

V součtu tyto dva faktory představují téměř dvě třetiny rozhodovacího procesu respondenta. Reklama naopak ovlivňuje výběr vánočních dárků velmi omezeně, průměrně vstupuje do rozhodování respondenta pouze pěti procenty, polovina dotázaných pak uvedla, že se podle reklam neřídí vůbec. Anebo si to alespoň o sobě myslí…
Naproti tomu reklama ukazuje poměrně silný potenciál nalákat ke koupi konkrétního dárku. V absolutních počtech se jedná především o oblast hraček (18 % určitě ano + 33 % částečně ano) a oblečení (12 % + 35 %), které respondenti před Vánocemi kupují nejčastěji. V obou oblastech se významně častěji nechávají reklamou zlákat ženy, muži jsou v tomto směru neoblomnější. Pokud bychom však brali v úvahu pouze ty respondenty, kteří dané dárky opravdu kupují, pak ve všech oblastech uvádí alespoň částečné ovlivnění reklamou polovina až tři čtvrtiny z nich.