STEM/MARK: Změnila se TV Nova?

A jak diváci Novy (internetová populace starší 29 let, která již vývoj může posoudit) vnímají rozdíly mezi počátky vysílání a současností? Celkově převažuje pozitivní nebo neutrální dojem – podle 2/5 je vysílání TV Novy v současnosti lepší, než bylo v první dekádě jejího působení (1994–2003), další 1/5 si myslí, že program i kvalita vysílání zůstaly v podstatě na stejné úrovni. Určité zhoršení ve vysílání TV Novy oproti první dekádě pociťují tři z deseti diváků.
Jako pozitiva diváci nejčastěji spontánně zmiňují rozšíření programové nabídky a více dostupných stanic, širší nabídku a více kvalitních filmů, změny ve zpravodajství (zprávy jsou několikrát denně), celkově lepší grafiku a využití modernějších technologií (dostupnost seriálů na internetu). Negativně diváci vnímají hlavně zvýšení podílu reklamy a časté opakování známých/starých pořadů, filmů i seriálů. Objevuje se také nespokojenost s bulvarizací této stanice a stížnosti na „příliš krve a násilí“ ve vysílání.
Kterou Novu znáte?
Z nových televizních stanic vzniklých v rámci skupiny Nova je jednoznačně nejznámější a také nejsledovanější stanice Nova Cinema. Následují Fanda, Nova Sport (obě sledují spíše muži), Smíchov a Telka, které spontánně zmínila čtvrtina až třetina respondentů. Nova provozuje i několik online projektů, nejznámější jsou Voyo.cz (spontánně si ho vybaví 41 procent), TN.cz (34 procent) a relativně nová internetová aktivita Nova Plus (15 procent). Navozeně pak první dvě webové aktivity zná naprostá většina internetové populace, více než polovina respondentů si navozeně vzpomene také na Prask.tv a Doma.cz – častěji ženy. Ve větší míře je aktivně využíván pouze web TN.cz (33 procent), placený Voyo.cz pak již znatelně méně.
Diváci TV Nova jsou většinou přesvědčeni, že je na této stanici reklamě věnován příliš velký prostor (89 procent), nicméně podobně je to vnímáno i diváky kanálů skupiny Prima (78 procent), naproti tomu podíl reklamy ve veřejnoprávních TV stanicích (ČT1 a ČT2) je jejich diváky pokládán spíše za přiměřený (zhruba polovina dotázaných).