Virální křížaly zamávaly s Alzou

Facebooková stránka Tomáškovy křížalky

Facebooková stránka Tomáškovy křížalky

V lednu se zakladatel společnosti Alza.cz Aleš Zavoral rozhodl k riskantnímu kroku. Veřejně obdaroval počítačem jedenáctiletého Tomáše Vejmolu, který se na něj snažil vydělat peníze výrobou a prodejem křížal.

Facebookový profil Tomáškovy křížalky, který má v současnosti přes 13 tisíc příznivců, se tak stal svědkem poměrně ostré výměny názorů mezi těmi, kteří Alzu za její gesto chválili, a těmi, kteří ji naopak odsuzovali kvůli využívání Tomášovy popularity ke zlepšení vlastního PR. Vyplatilo se to vůbec Alze?

Podle aktuální analýzy agentury KBM Group se největšímu českému prodejci elektroniky podařilo prakticky zdvojnásobit objem komunikace značky Alza.cz na internetu ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Přestože se objevila řada negativních reakcí a především hojně sdílený článek Kateřiny Syslové Jak mimozemšťan Alza ukradl Tomáškovy křížalky, celkový sentiment v diskusích lze ve vztahu ke značce hodnotit jako mírně pozitivní. Zhruba 45 procent veřejnosti se společnosti Alza.cz zastalo, u čtvrtiny lidí si značka naopak pohoršila a zbytek vyjádřil převážně neutrální či smíšené pocity. O zvýšení image brandu se nakonec postaral i sám Tomáš Vejmola, který na svém profilu Alze poděkoval, okomentoval situaci a se svou dětskou neodolatelností odsoudil negativní reakce.

Zdá se proto, že ať už se jednalo o firemní filantropii, či spíše o promyšlený marketingový tah, akce se rozhodně neminula účinkem a strhla na sebe neobvyklé množství pozornosti. 1200 unikátních lednových komentářů a zmínek značky Alza.cz tak předčilo i tradičně silný prosinec.

Alza před kauzou a po níAlza před kauzou a po ní | Repro Strategie