Výkladní skříň pro značku

Fortel Design

Fortel Design Zdroj: archiv firem

Tuzemské Nespresso se může pochlubit i dobrou adresou
Interiér prodejny Ton v Holešovicích respektuje
tamní původní prostory z pálené cihly v kombinaci
s kovovou konstrukcí a připomíná výrobní haly
V Bystřici pod Hostýnem
je možné navštívit
Thonovu vilu a ve dnech
otevřených dveří i výrobu
V zimních měsících je ve
Žlutých lázních klid, prodejce
obkladů a dlažeb je ale na
začátek sezony připraven
Fortel Design v Mladé Boleslavi: Každému typu kamene je věnován prostor zhruba 6 m2. Tak vynikne kresba a originalita jednotlivých druhů.
5
Fotogalerie
Nedávno jsem si chtěla udělat radost. Moje staré smaltované hrnce začaly dosluhovat, rozhodla jsem si tedy pořídit nové, nerezové od Tescomy. Nákup jsem si chtěla vychutnat se vším všudy, takže jsem se vydala do značkové prodejny. To je totiž to poslední místo, kde bych počítala s neochotným personálem, a to i u nákupu naprosté maličkosti, natož při pořizování hrnců za několik tisíc.

Bohužel, stalo se. Prodavačka ve značkové prodejně Tescoma mi ukázala, kde najdu regál, a tím to pro ni skončilo. Náš největší výrobce kuchyňských potřeb sice buduje síť značkových prodejen, zřejmě se ale daleko více soustředí na kvantitu než na kvalitu. Přitom značková prodejna, případně její síť, je jedním z velice důležitých komunikačních nástrojů. Pokud už se firma vydá touhle cestou náročnou nejenom na investice, získá jedinečnou příležitost v podobě prostoru, kde může zákazníkovi značku prezentovat v duchu vlastní filozofie. Nikde jinde nemá možnost představit svůj sortiment v takové šíři a aktuálnosti, v režii personálu, který si sama vyškolí a motivuje, a v prostředí, které podtrhne kvalitu značky, dá jí dostatečný prostor a které navíc může být sladěno s korporátním stylem.

To, co děláme, děláme rádi

Jinak to opravdu nejde, zvlášť pokud se rozhodnete pro vybudování prodejny, která by měla být ze všech výše zmíněných hledisek vlajkovou lodí a výkladní skříní firmy. Značkové prodejny zřizují výrobci téměř každého sortimentu, na který si vzpomeneme. Od luxusního zboží až po rychloobrátku. Pojďme se blíž podívat na několik zajímavých prodejních konceptů. Zajímalo nás, co bylo hlavním důvodem jejich vybudování, co přinášejí firmě i zákazníkovi a jestli se tyhle nemalé finanční investice vyplatí.

Šance naslouchat

Náš tradiční výrobce nábytku získal loni za svůj holešovický showroom ocenění Prodejna roku. Vzhled interiéru koresponduje s původními továrními halami v Bystřici pod Hostýnem a zákazníka tak vlastně přenáší do místa vzniku nábytku. Oceněný interiér vznikal od návrhu po otevření tři čtvrtě roku a je dílem českého designového studia Olgoj Chorchoj. „Věříme, že v našich značkových prodejnách dokážeme poskytnout mnohem kvalitnější servis, než kdybychom židle distribuovali pouze přes dealery. Navíc je to šance, jak zákazníkovi naslouchat,“ říká marketingový manažer společnosti Ton Jan Juza. Showroomy Ton najdeme nejenom u nás, ale i v Německu, Rakousku, Polsku nebo Turecku, ale tím největším je ten domovský přímo v místě výroby.

Zájemci ho najdou ve Vile Thonet, která léta chátrala jako sklad nemocničního materiálu a v roce 2008 prošla kompletní rekonstrukcí v režii Tonu. Ten tady může prezentovat svůj úplný sortiment, tedy něco kolem 250 produktů, třešničkou na dortu je několik původních kousků vyrobených kolem roku 1860. Ton využívá oba prostory, tedy ten holešovický i ten v Thonově vile, i k setkávání s partnery a zákazníky, a v Holešovicích loni zahájil tradici pořádání praktických workshopů. „Dnes vidíme, že tyto investice byly krokem správným směrem, v nejbližší době proto plánujeme rekonstrukci naší nejstarší prodejny na Karlově náměstí v Praze a přesunutí prodejny v Plzni do zcela nových prostor,“ prozrazuje nejbližší plány Jan Juza.

Kameny na 750 metrech

O správnosti investice do nového showroomu v Mladé Boleslavi nepochybuje ani na okamžik také majitel společnosti Fortel Design Lukáš Školouda. Hlavním důvodem vybudování unikátní prodejní plochy o rozloze 750 metrů čtverečních bylo co nejideálnější představení přírodního kamene. Vytvořit samotný návrh showroomu trvalo jenom měsíc, daleko těžší bylo provést výběr jednotlivých kamenů. „Tým Fortel Design Stone jezdil téměř rok po světě a vyhledával vhodné dodavatele, současně se intenzivně pracovalo na internetové prezentaci,“ popisuje Lukáš Školouda období, které předcházelo otevření prodejních prostor v květnu 2011. Zákazník tady na podlaze najde téměř všechny známé druhy kamenů, navíc v různých povrchových úpravách. Zvláštností je onyxová místnost, kde je kámen prezentován speciálním systémem podsvícení. Za zmínku stojí určitě i prezentace firmy a její venkovní dlažby v pražských Žlutých lázních. Dlažbu na chodnících doplňují informace o použitém materiálu a od jara by měl být v místě i prodejce, se kterým je v současné době možné domluvit si schůzku telefonicky.

Na kávu do Pařížské

Nespresso Boutique v pražské Pařížské ulici je součástí globálního konceptu, který v roce 2011 překročil 250 míst ve městech od Berlína po Paříž a od Johannesburgu po Petrohrad. Původní myšlenka butiku vznikla ve Francii a kreativní návrh, ze kterého Nespresso vychází po celém světě, vytvořil renomovaný architekt - Francis Krempp. Do Prahy přišla značka v roce 2006 a tuzemský vlajkový obchod byl prvním konceptem, který spojil obchod s kavárnou. Realizace v Pařížské trvala od zadání po otevření půl roku. „Nespresso Boutique oslovuje všech pět smyslů a nabízí široký sortiment káv, kávovarů i příslušenství spolu s nápady a tipy na přípravu kávy,“ říká Country Business Manager společnosti Josef Voltr. Prodejní pult nechává vyniknout barevnosti vystavených kávových kapslí a do stejných barev je laděn celý interiér.

Širokoúhlá obrazovka na stěně zájemce o kávu informuje o novinkách nebo ukazuje způsoby zpracování kávy. Butiky, které společnost otevírá v posledních měsících, už disponují dotekovými obrazovkami. Přidanou hodnotou pro hosty je speciálně vyškolený personál, který poradí s výběrem kávovaru, a profesionální baristé. V butiku se pravidelně konají setkání s médii nebo společenské akce. „Butiky jsou klíčovým prodejním místem společnosti a jejich koncept se neustále posouvá dál,“ odpovídá Josef Voltr na dotaz, jestli se investice do značkových prodejen vyplatí a prozrazuje, že ve vybraných světových metropolích nabízí Nespresso nový samoobslužný model rozdělený do několika zón podle potřeb jednotlivých zákazníků.