Výzkumné agentury si letos polepší

simar logo

simar logo

Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR podle aktuálně získaných dat odhaduje, že letošní obrat výzkumných agentur vzroste na 2,52 miliardy korun, tedy o 5 % oproti roku 2010. Většina zadavatelů výzkumů pochází z výrobní sféry, následují finanční instituce a média.

Zpřesněná data se podařilo získat celkem od 22 členských i nečlenských agentur, které tvoří kolem dvou třetin našeho trhu. Z nich vyplývá, že obor výzkumu v současnosti zaměstnává více než 13 tisíc lidí. Přímo v agenturách pracuje 1900 lidí, z toho 600 na zkrácený pracovní úvazek. Agentury zaměstnávají dalších 11 tisíc lidí jako tazatele. Podle SIMARu tedy došlo k menšímu nárůstu pracovníků ve výzkumných agenturách.

Zadavatelé preferují tradiční metody výzkumu

Celkem 86 procent veškerých prostředků, které plynou do výzkumu, je investováno do kvantitativních studií. Preferovanými metodami sběru dat jsou face-to-face s 33 %, on-line dotazování a měření návštěvnosti s 20 % a telefonické dotazování s 18 %. Na kvalitativní výzkum připadá z celkového objemu pouze 13 % prostředků, přičemž nejoblíbenějšími metodami jsou skupinové diskuze s 8 % a hloubkové rozhovory se 4 %. „Významně tedy klesá podíl face-to-face výzkumů, ale i telefonického dotazování, a to ve prospěch on-line výzkumů. Stoupá také podíl kvalitativních výzkumů,“ uvádí k výsledkům Stanislav Zahradníček, výkonný ředitel SIMARu.

Pokud jde strukturu klientů, SIMAR uvádí, že nejvíce zadavatelů výzkumu pochází z výrobní sféry (51 %), do které spadají FMCG, farmaceutické produkty, auta a další výrobky. V pořadí dalším největším zadavatelem jsou poskytovatelé finančních služeb s 10 % a media, obě shodně s 10 %, kteří jsou následování retailery s 8 % a telekomunikačními firmami se 7 % utracených prostředků.

SIMAR - výzkumné metody v ČRSIMAR - výzkumné metody v ČR

Zdroj: SIMAR