BMW plánuje první továrnu v Mexiku, mohla by vyrábět trojkovou řadu

BMW 320i Efficient Dynamics

BMW 320i Efficient Dynamics

Největší světový výrobce luxusních aut, společnost BMW, prý v červenci oznámí výstavbu svého prvního montážního závodu v Mexiku. Jeho kapacita by měla dosáhnout 100 tisíc vozů ročně. V mexické továrně by se mohly vyrábět limuzíny řady 3.

O výrobě v Mexiku informoval německý časopis Automobilwoche. Podle něj bavorská automobilka zvažuje mezi dvěma regiony, kde by závod mohl stát.

Mexiko se stává pro zahraniční automobilky velmi lákavým trhem. Své závody tam mají třeba Audi nebo Honda Motor. Přispívají k tomu smlouvy o volném obchodu, levná a schopná pracovní síla a blízkost lukrativního amerického trhu.

Mluvčí BMW v reakci na zprávu řekl, že firma zatím nerozhodla o výstavbě nové továrny v Severoamerické zóně volného obchodu (NAFTA), která zahrnuje Spojené státy, Kanadu a Mexiko. „Běžně se poohlížíme po různých místech,“ citovala mluvčího agentura Reuters.

BMW v březnu oznámila, že do roku 2016 zvýší kapacitu výroby ve své americké továrně v Jižní Karolíně na 450 tisíc vozů ročně. Tento krok má snížit závislost firmy na nestálých evropských trzích.

BMW v březnu trhla prodejní rekord
Automobilce BMW stoupl v březnu prodej o 11,3 procenta na 212 908 vozů. Vůbec poprvé měsíční prodej automobilky překonal hranici 200 tisíc vozů, hlavně díky zájmu o sportovní užitkové vozy. Poptávka rostla ve všech regionech, oznámila automobilka. Údaje o prodeji zahrnují značky BMW, Mini a Rolls-Royce.
Za celé první čtvrtletí se prodej zvýšil o 8,7 procenta 487 024 vozů. BMW si tak udržela náskok před konkurenční firmou Audi s koncernu Volkswagen, která v prvním čtvrtletí prodala 412 850 vozů. „Je to poprvé v historii firmy, kdy jsme v jednom měsíci dodali zákazníkům více než 200 000 vozů,“ uvedl člen představenstva automobilky, který má na starosti prodej a marketing, Ian Robertson. „Zvlášť vysoký byl prodej našeho modelu BMW X,“ dodal.
Za celé čtvrtletí rostl nejrychleji prodej automobilky v Asii, a to o 21,8 procenta. V Americe se zvýšil o 3,4 procenta a v Evropě o 3,3 procenta. Pomalejší byl růst na domácím, německém trhu, kde prodej stoupl jen o půl procenta, napsaly agentury DPA a Reuters.