ČEZ nabízí nové služby. Má kreditku a začíná prodávat ledničky
Energetičtí giganti se probouzejí a začínají českým domácnostem nabízet služby, na které dřív nebyly zvyklé. Pod nálepkou příklonu k nové energetice se nyní ČEZ pouští do instalace plynových kotlů či prodeje energeticky úsporných ledniček, praček či myček nádobí s možností až sedmiletých splátek.
„Do nových služeb neinvestujeme velký kapitál, takže riziko je pro nás malé. Zároveň si otestujeme, co bude fungovat. Do dvou až čtyř let by nové energetické služby pro domácnost a firmy měly k zisku ČEZ přispět miliardou korun,“ říká Pavel Cyrani, ředitel pro obchod a strategii.
Během pár týdnů nabídne ČEZ k instalaci domácí solární elektrárny také tarif, který do určité míry umožní započítání přebytečné elektřiny dodané do sítě ve vyúčtování odebrané elektřiny. Solární domácnost si bude moci také koupit chytré zásuvky a další zařízení, které umožní ovládání domácnosti přes mobilní aplikaci i lepší využití doma vyrobené elektřiny. K tomu ČEZ přidává servis či asistenční služby.
Část nových služeb bude přístupná i pro ty, kteří od ČEZ neodebírají elektřinu ani plyn. „Jde třeba o instalaci nového kotle nebo fotovoltaické elektrárny,“ dodává Michal Pupala, generální ředitel ČEZ Prodej. Kromě čistě energetických služeb se ČEZ pouští i na finanční pole. Nově nabízí ve spolupráci se společnosti Essox kreditní kartu. Dvě procenta z každého nákupu firma odečte z vyúčtování energií. „Vycházíme z toho, co po nás zákazníci chtějí,“ tvrdí Pupala.
Podobně mluví také RWE, která se v Česku od října změní na innogy. Od října přijde s novými produkty, které mají pokrývat celou škálu zákaznických potřeb nad rámec dodávek energií. Stejně jako ČEZ ani RWE pořádně neví, kdy na nových službách začne významně vydělávat.
„Teď je důležité, abychom na trhu byli od začátku. Máme velký strach z toho, že někdo přijde s inovací, která náš byznys zničí,“ shrnuje strategii tradičních energetik Martin Herrmann, šéf české RWE/innogy.