Na hodnocení celkových dopadů aféry s měřením emisí u naftových motorů Volkswagenu je podle agentury brzy. Návrat k benzinovým motorům by prý ale mohl být jedním z důsledků této aféry v Evropě. Můžou se změnit priority zákazníků a mohou přijít nové emisní limity a regulace.
Případný prospěch pro evropské rafinerie plyne z toho, že pochází z doby, kdy nafta ještě nepatřila mezi oblíbená paliva. Dříve postavené rafinerie se tedy orientují právě na výrobu benzinu. Jeho přebytky se vyvážejí hlavně do Spojených států. To ale v posledních letech zkomplikoval prudký rozvoj těžby z břidličných hornin v USA, což vedlo k poklesu marží evropských rafinerií.
S rostoucí oblibou naftových motorů v Evropě vznikal přebytek benzinu, ale nedostatek nafty, která se dovážela hlavně z Ruska. To znamená, že případný posun k benzinu by v Evropě mohl uškodit ruským rafineriím, uvádí se ve zprávě. Fitch ale nevylučuje, že nedůvěra spotřebitelů k naftovým motorům by mohla uspíšit přechod k elektrickým autům nebo jiným variantám. V takovém případě by mohly obecně tratit všechny rafinerie.