Fruitisimo dobývá Polsko a Německo

Džusy

Džusy

Český prodejce čerstvých džusů a zmrzlin Fruitisimo chce ještě letos otevřít první prodejny také v Německu a Polsku. Do konce roku chce v těchto zemích zprovoznit tři pilotní obchody. „Z naší analýzy vyplývá, že na tamních trzích je pro nás násobně vyšší potenciál než v České republice,“ řekl deníku E15 spolumajitel firmy Jan Hummel.

Společnost nyní působí ve třiceti tuzemských lokalitách, zaměstnává kolem 300 lidí. Tržby Fruitisima se pohybují kolem sta milionů korun ročně. „Do roku 2016 chceme obrat zdvojnásobit,“ poznamenal Hummel.

Fruitisimo má nyní v Česku také vytipovaných dalších dvacet míst zvláště v krajských městech, kam by se společnost mohla rozšířit. Další expanzi má firmě zajistit také nově zahájený prodej franšíz.

Firmu založenou před deseti lety vlastní napůl Jan Hummel a Tomáš Lichtenberg. Ti provozují také dárkovou balicí službu Giftisimo. O rok starší sestra Frutisima ale tolik úspěšná není. Aktuálně má Giftisimo sedm provozoven v Česku a jednu na Slovensku. „Prostor k růstu tu už asi není,“ soudí Hummel. To však neplatí o Německu, kde to čeští podnikatelé chtějí po testovací fázi zkusit právě i s profesionálním balením dárků.

Licence na franšízu je k mání za sto tisíc korun, náklady na vybavení provozovny by neměly překročit milion korun. Franšízant bude Fruitisimu ještě odvádět podle tržeb tři až dvanáct procent z příjmů.

Hummel a Lichtenberg založili Frutisimo poté, co je k tomu ještě jako studenty inspirovala brigáda v restauracích v USA. Podobný příběh se pojí i se sítí fresh barů UGO, kterou podnikatel Marek Farník založil po návratu z Austrálie. Majoritu ve své firmě, jež patří k hlavním konkurentům Fruitisima, prodal Kofole. Zájemci krouží i kolem Fruitisima. „Nabídky na odkup dostáváme, ale zatím je odmítáme,“ uvedl Hummel.

Rozjeli šťavnatý byznys, růst chtějí přes franšízy