Google podpořili také zástupci General Motors a společnosti Lyft. Ty spolu s dalšími automobilkami a technologickými firmami mezi sebou vedou závody na poli robotických aut a investují do jejich vývoje nemalé prostředky. Nejednotnost legislativy považují za překážku testování a rozvoje.
„Pokud každý stát bude mít možnost volit vlastní pravidla bez jednotného přístupu, přejezd robotických vozidel přes hranice států by se stal neproveditelným úkolem a výrazně by byl narušen vývoj automobilů,“ prohlásil Chris Urmson, šéf projektu robotických aut Googlu.
Ve Spojených státech dosud bylo navrženo 55 zákonů týkajících se aut bez řidiče v dohromady 23 státech. Senátoři na včerejším jednání souhlasily s Googlem na potřebě jednotné regulace, kterou by se mělo zabývat ministerstvo dopravy.
Například v Kalifornii byl v prosinci navržen zákon, podle kterého by každé vozidlo muselo mít ruční řízení, a jeho uživatel by musel vlastnit řidičský průkaz. S takovým nařízením Google nesouhlasí, jelikož považuje za bezpečnější, když řidiči nemají možnost vypnout automatické řízení.