Hledá se nový šéf Ferrari. Automobilka je na trhu premiantem, přes krizi jsou její akcie hitem

Generální ředitel automobilky Ferrari Louis Camilleri (65) po téměř dvou a půl letech skončil ve funkci. Zde na snímku ze září letošního roku v hloučku mechaniků stáje F1.

Generální ředitel automobilky Ferrari Louis Camilleri (65) po téměř dvou a půl letech skončil ve funkci. Zde na snímku ze září letošního roku v hloučku mechaniků stáje F1. Zdroj: Ferrari, Camilleri

Generální ředitel automobilky Ferrari Louis Camilleri (65) po téměř dvou a půl letech skončil ve funkci.
Louis Camilleri, šéf Ferrari na snímku z roku 2016. Tehdy ještě v roli CEO tabačky Philip Morris.
Ferrari F8 Spider, jeden z populárních modelů značky.
Ferrari SF90. I Ferrari najelo na vlnu elekromobility. Jde o hybrid.
5
Fotogalerie

Generální ředitel automobilky Ferrari Louis Camilleri po téměř dvou a půl letech skončil ve funkci. Ve věku 65 let, z osobních důvodů. Na penzi odchází krátce po tom, co se potýkal s onemocněním COVID-19. S tím ale podle automobilky nemá jeho odstoupení nic společného. 

Funkci šéfa úspěšné značky bude prozatím - do doby, než se podaří najít nástupce - vykonávat předseda správní rady John Elkann.

Camilleri byl jmenován ředitelem Ferrari v červenci 2018 po nečekaném úmrtí bývalého generálního ředitele Sergia Marchionneho. Za dobu Camilleriho působení se akcie Ferrari zařadily mezi titul s nejlepším výkonem v automobilovém sektoru, protože poptávka po autech firmy zůstala vysoká i v době pandemie.

Minulý měsíc cena jedné akcie na burze v Miláně stoupla až na nový rekord 182,95 eura (4 820 korun). Těsně pod ním se pohybují nyní. Automobilce se také podařilo rozšířit modelové řady vozidel a jejich prodej, aniž by to podkopalo exkluzivitu, díky které se vozy Ferrari prodávají s výraznou přirážkou, a zisk, upozorňují agentury.

Zisk Ferrari před úroky, daní a odpisy (EBITDA) vzrostl ve třetím čtvrtletí o 6,4 procenta na 330 milionů eur. Firma dodala v uplynulém čtvrtletí na trh 2313 vozů, což bylo o sedm procent méně než ve stejném období loni. Obrat klesl o tři procenta na 888 milionů eur.

Na vině ovšem nebyl obchod s automobily a jejich součástmi, kterému se dařilo lépe než ve stejnou dobu loni, ale slabší prodej motorů firmě Maserati a dalším týmům formule 1. Menší byly i příjmy od sponzorů a ze soutěže formule 1 samotné.