Podle odhadů amerického ministra dopravy Anthonyho Foxxe by se svolávací akce na opravu vadných airbagů mohla týkat až 34 milionů aut. Největšími odběrateli japonského výrobce bezpečnostních systémů do aut jsou automobilky Honda, a General Motors, Takata ale v minulých letech dodávala airbagy i do celé řady dalších automobilek a jejich konkrétních modelů, které zdomácněly na evropských i českých silnicích.
Na dosud neuzavřeném seznamu modelů sestaveném CNN podle dat Amerického úřadu pro bezpečnost provozu figuruje na šest desítek typů aut, ve kterých se alespoň v některých modelových ročnících objevily airbagy firmy Takata.
Mezi léty 2000 a 2006 tak její nafukovací vaky montovalo do svých aut například BMW, airbagy Takata se objevily zejména ve výkonnějších variantách menšího modelu 3.
Dobře známé značky
Díly japonské značky se ve velkém používaly především v japonských vozech, z modelů dobře známých v Evropě se vaky Takata během uplynulé dekády objevily v modelech Honda Accord, Civic, či CR-V, Mazdě 6, či Mitsubishi Lancer. Nechyběl ani Nissan Maxima, modely Impreza a Legacy od Subaru, nebo Toyota se svými populárními modely Corolla a Rav4.
O tom, kolik aut jezdí s vadnými airbagy, však stále nepanují zcela přesné informace, vláda Spojených států dokonce zřídila speciální portál, kde uživatelé po zadání identifikačních údajů auta zjistí značku použitých airbagů.
Nafukovací systém potenciálně závadných airbagů společnosti může explodovat a pak z něj do vozu vyletět části kovu. Vadné airbagy jsou podle agentury AP po celém světě zodpovědné za minimálně šest úmrtí a více než stovku zranění.
Ministr Foxx uvedl, že ve Spojených státech je se závadou spojováno minimálně pět úmrtí a řada zranění. „Naše práce neskončí, dokud nebudou všechny airbagy vyměněny,“ prohlásil.