Noční můra českého autoprůmyslu: čínské elektromobily přicházejí do EU, včetně výroby

Elektromobil Atto3 čínské automobilky BYD

Elektromobil Atto3 čínské automobilky BYD Zdroj: Profimedia

Elektromobil Han EV čínské automobilky BYD
Elektromobil Atto3 čínské automobilky BYD
Elektromobil Han EV čínské automobilky BYD
Elektromobil Atto3 čínské automobilky BYD
Elektromobil Atto3 čínské automobilky BYD
8
Fotogalerie

Ne Tesla, ale čínský BYD. Tak kdysi zněla odpověď dnes již bývalého šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse na otázku, která automobilka ho nejvíce děsí. Po letech se jeho obavy naplňují. BYD i další čínské automobilky vyrostly natolik, že jim už domácí, největší světový trh s automobily, nestačí. Pouštějí se tak do Evropy. Neomezují se přitom na export, ale postupně budují i výrobní kapacity. A pro český autoland představují hrozbu, shodují se insideři.

Právě automobilka BYD, akronym Build Your Dreams, tedy Uskutečni své sny, patří k nejambicióznějším hráčům. Téměř čtvrt miliardy dolarů do ní v roce 2008 investoval i „věštec z Omahy“ Warren Buffett, byť v poslední době část podílu odprodává. V bývalém hlavním městě Číny Si-anu sídlící BYD si už vydobyl pozici největšího výrobce elektromobilů na světě a nepřekvapivě i jedničky domácího trhu. Nově chce vyrábět v Evropě. V rozhovoru pro agenturu Bloomberg to potvrdila výkonná viceprezidentka firmy Stella Li.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!