Od září platí nové emisní předpisy pro auta. Přečtěte si, jaké jsou hlavní rozdíly měření
Noční můra výrobců automobilů je tady. Nové emisní předpisy, které platí od 1. září 2018, nadělaly vrásky všem automobilkám. Automobilky nestíhají homologovat podle nových nařízení a v cenících zůstává výrazně osekaná nabídka. Z velkých evropských hráčů hlásí plnou připravenost snad jen skupina PSA a Hyundai Motor Group. Pojďme si podrobně popsat, co se vlastně mění.
Metodika NEDC, neboli New European Driving Cycle, označuje jízdní cyklus pro měření spotřeby a emisí v laboratoři. Ten má kořeny v sedmdesátých letech minulého století a velkou revizí prošel naposledy na konci let devadesátých.
Tuto metodiku nyní nahrazuje WLTP, neboli Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures, skládající se z WLTC (World Harmonized Light Vehicle Duty Test Cycle) a RDE (Real Driving Emission), tedy v druhém případě z jízd v reálném provozu.
Rozdílů mezi těmito metodikami je celá řada. WLTP, jak už naznačuje zkratka, je harmonizována celosvětově. Ale především se jedná o dost komplexnější a náročnější zkoušku, což také vysvětluje fakt, proč to těm, kteří začali pozdě, tak trvá. Předně, zatímco NEDC počítalo s jednotnou zkouškou s městskou a mimoměstskou částí pro všechna vozidla a bez ohledu na hmotnost, aerodynamiku či příplatkovou výbavu, WLTP auta dělí do tří skupin. Dělí se k této příležitosti na základě výkonu na kilogram. Na menší a slabší auta se tak o tolik větší nároky nekladou.