Od září platí nové emisní předpisy pro auta. Přečtěte si, jaké jsou hlavní rozdíly měření

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia

Noční můra výrobců automobilů je tady. Nové emisní předpisy, které platí od 1. září 2018, nadělaly vrásky všem automobilkám. Automobilky nestíhají homologovat podle nových nařízení a v cenících zůstává výrazně osekaná nabídka. Z velkých evropských hráčů hlásí plnou připravenost snad jen skupina PSA a Hyundai Motor Group. Pojďme si podrobně popsat, co se vlastně mění.

Metodika NEDC, neboli New European Driving Cycle, označuje jízdní cyklus pro měření spotřeby a emisí v laboratoři. Ten má kořeny v sedmdesátých letech minulého století a velkou revizí prošel naposledy na konci let devadesátých. 

Tuto metodiku nyní nahrazuje WLTP, neboli Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures, skládající se z WLTC (World Harmonized Light Vehicle Duty Test Cycle) a RDE (Real Driving Emission), tedy v druhém případě z jízd v reálném provozu.

Rozdílů mezi těmito metodikami je celá řada. WLTP, jak už naznačuje zkratka, je harmonizována celosvětově. Ale především se jedná o dost komplexnější a náročnější zkoušku, což také vysvětluje fakt, proč to těm, kteří začali pozdě, tak trvá. Předně, zatímco NEDC počítalo s jednotnou zkouškou s městskou a mimoměstskou částí pro všechna vozidla a bez ohledu na hmotnost, aerodynamiku či příplatkovou výbavu, WLTP auta dělí do tří skupin. Dělí se k této příležitosti na základě výkonu na kilogram. Na menší a slabší auta se tak o tolik větší nároky nekladou.

Podrobný popis rozdílů mezi oběma metodami a dopadů nových předpisů najdete v pokračování článku na autorevue.cz >>>