Škoda Auto by mohla výrazně zaostat za svým prodejním cílem

Společnost Škoda Auto představila na 84. mezinárodním autosalonu v Ženevě ve světové premiéře novinku Škoda Octavia Scout. Vpravo je člen představenstva za oblast technického vývoje Frank Welsch, vlevo šéf komunikace společnosti Škoda Auto Peik von Bestenbostel.

Společnost Škoda Auto představila na 84. mezinárodním autosalonu v Ženevě ve světové premiéře novinku Škoda Octavia Scout. Vpravo je člen představenstva za oblast technického vývoje Frank Welsch, vlevo šéf komunikace společnosti Škoda Auto Peik von Bestenbostel. Zdroj: ctk

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto by podle výzkumné společnosti IHS Automotive mohla výrazně zaostat za svým cílem zvýšit do roku 2018 prodej na 1,5 milionu vozů ročně. IHS Automotive odhaduje, že prodej by se do té doby mohl vyšplhat pouze na 1,16 milionu vozů ročně.

V loňském roce dodala Škoda Auto zákazníkům 920 800 automobilů, což představovalo pokles o dvě procenta. V první polovině roku firma uváděla na trh nové modely, proto byl objem výroby nižší. V druhém pololetí si v prodejních číslech polepšila a v prosinci dosáhla s prodanými 70 tisíci vozy nejlepšího prosincového výsledku v historii a meziročního nárůstu o 5,8 procenta.

Automobilka tento týden na ženevském autosalonu představila studii Škoda Vision C, která signalizuje dynamičtější design budoucích automobilů této značky. Předseda představenstva Winfried Vahland agentuře Reuters řekl, že Škoda Auto se v budoucnosti zaměří na bohatší zákazníky.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Ten je největším výrobcem automobilů v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě.