Toyota vyvíjí baterii pro auta, která umožní delší dojezd

Toyota Prius jako elektromobil (ilustrační foto)

Toyota Prius jako elektromobil (ilustrační foto) Zdroj: Anna Vackova, E15

ilustrační foto
Made in USA. Ve Frankfurtuse připomněl i supersportovníelektromobil Tesla Roadster,který zrychluje z 0-100 km/hza 4 sekundy
Nadupaný elektromobil.Koncept Audi e-tronpohání čtyři elektromotoryo výkonu 230 kW
Hyundai, elektromobily
Prototyp elektromobilu Škoda Octavia Combi byl představen 29. září novinářům vpředvečer pařížského autosalonu.
8
Fotogalerie

Japonská automobilka Toyota Motor chce v příštích letech vyvinout vyspělejší baterii, která by elektrickým vozům umožnila zvýšit dojezd o 15 procent a měla by i větší životnost ve srovnání se současnými typy. Na tiskové konferenci to dnes řekl zástupce Toyoty Hisao Jamašige.

"Lithium-iontová baterie je klíčovou technologií pro elektrické vozy a je zde jasná potřeba tuto technologii a její výkon v budoucnosti dál zlepšovat," řekl novinářům Jamašige, který má v Toyotě na starosti výzkum baterií.

Zlepšení výkonnosti technologie lithium-iontových baterií je naléhavým úkolem jak pro tradiční výrobce automobilů jako je Toyota, tak i pro nové hráče, k nimž se řadí například americký výrobce elektromobilů Tesla Motors.

Výrobci elektrických aut i elektrických hybridů se snaží získat či vyvinout pokročilejší baterie, které by zvýšily dojezd, měly větší životnost a byly bezpečnější. Výdrž baterie je pro výrobce elektrických aut velmi důležitá. Dobíjecí stanice totiž stále ještě nejsou tak běžné jako ty benzinové.

Toyota je průkopníkem v oblasti hybridní technologie, která spojuje benzinový a elektrický pohon. Nyní se firma chystá uvést na trh převážně elektrický hybrid Prius Prime a do roku 2020 chce přijít s plně elektrickým autem, uvedla agentura Reuters.

Jamašige řekl, že díky technologii vyvinuté ve spolupráci s japonskou státem financovanou laboratoří a čtyřmi japonskými univerzitami byli inženýři Toyoty schopni lépe vidět v "reálném čase", jak se ionty lithia pohybují uvnitř elektrod.

To by mělo pomoci navrhnout technologii, která zabrání lithiovým iontům, aby se pohybovaly nerovnoměrně a shlukovaly se. To v současnosti omezuje životnost baterií a dojezd aut a může být rovněž faktorem způsobujícím přehřívání, dodal.