Uhlí je dost, chybějí ale vagony na převoz. Nákladní vlaky dostanou přednost před osobními

Nákladní železniční dopravci varují, že se do elektráren, tepláren či uhelných skladů nemusí včas přepravit dostatek paliva. Potíže už hlásí i první teplárny.

Nákladní železniční dopravci varují, že se do elektráren, tepláren či uhelných skladů nemusí včas přepravit dostatek paliva. Potíže už hlásí i první teplárny. Zdroj: E15 Michael Tomeš

Ještě nedávno nemyslitelná věc se stává skutečností: Česku hrozí uhelná krize. Ne proto, že by se uhlí netěžilo dost, ale kvůli omezeným kapacitám nákladních železničních dopravců. Ti varují, že se do elektráren, tepláren či uhelných skladů nemusí včas přepravit dostatek paliva. Potížím už čelí první teplárny. Vagony nejsou a koupit je se nevyplatí. Rozšířit kapacity o ojeté vagony z trhu je podle dopravců složité, protože je rapidně poptává „celá Evropa“ a nové vagony určené na převoz uhlí se koupit nevyplatí. Řešení tak může představovat chystané opatření ministerstva dopravy. To by v případě krize zmocnilo šéfa rezortu Martina Kupku (ODS) k tomu, aby dal přednost vybraným nákladním vlakům před osobními na plně vytížených koridorových tratích.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!