Jeho výrok podle listu platí i pro luxusní divize Audi a Porsche, které mají klíčový podíl na celkových ziscích koncernu. „Jsme jedna rodina, to platí pro dobré i špatné časy,“ prohlásil Müller. Neupřesnil ale, kolika peněz se hodlá vzdát on sám. „Prvních šest týdnů jsem pracoval bez smlouvy. Dodnes nevím, kolik budu vydělávat,“ upozornil.
Müller v září nahradil v čele koncernu Martina Winterkorna, který odstoupil z funkce právě v důsledku skandálu. Winterkon si za loňský rok vydělal 15,9 milionu eur (430 milionů korun), přes deset milionů eur z této částky činily prémie.
Zaměstnanci přijdou o pravidelné prémie
Šéf závodní rady Bernd Osterloh podle agentury DPA již dříve uvedl, že zhruba 120 tisíc zaměstnanců německých továren Volkswagenu podléhajících kolektivní smlouvě přijde v důsledku skandálu o obvyklé roční prémie. Zároveň vyzval představenstvo, aby výrazně omezilo také své odměny.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Podle některých analytiků by náklady Volkswagenu na svolávání vozů do servisů, právní spory a pokuty související s tímto skandálem mohly překročit 40 miliard eur (1,1 bilionu korun).