Viscofan sází na plastová střívka, má nejlepší výsledky za 20 let

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Jeden z největších výrobců potravinářských střívek, českobudějovický Viscofan, loni dosáhl nejlepších výsledků od roku 1995, kdy jeho španělská matka koupila většinu v tehdejší firmě Gamex. Firma ale nehodlá ponechat nic náhodě, a chystá proto investici ve výši 130 milionů korun, zejména do nových technologií na výrobu plastových potravinářských obalů.

„Viscofan Group se rozhodla dát ve svých strategických plánech prioritu výrobě plastových obalů a v příštích dvou letech zvýšit prodeje a podíl svého zastoupení na celosvětovém trhu, a to až na pozici světového lídra ve výrobě plastových obalů,“ řekl deníku E15 ředitel firmy, jež měla loňské tržby ve výši šest miliard korun, Miloslav Kamiš.

V souvislosti s tímto záměrem byl i posílen investiční plán, kdy skupina bude investovat do výstavby nového výrobního závodu v Mexiku a do rozvoje výrobních kapacit právě v Budějovicích. „Úkolem našeho závodu je plně převzít úlohu,Centra of Excellence‘ v rámci skupiny, to znamená zejména zaměření na vývoj výrobků, technologií a nová řešení podporující zvyšování efektivity,“ uvedl Kamiš. Z tohoto důvodu byla již v Budějovicích instalována nová extruzní linka a další investice do navýšení kapacit a do výzkumu a vývoje jsou v plánu. „Celkově by mělo být v českobudějovickém závodě investováno do rozvoje plastiku v příštích měsících více než pět milionů eur,“ dodal.

Viscofan v jihočeské metropoli vyrábí čtyři základy typy střívek – celulózová, kolagenová, fibrousová a plastová. Celulózová střívka mají takzvané „svlékací“ párky a Viscofan má asi 60 procent světového trhu. Kolagenová jedlá střívka jsou typicky určena pro vídeňské či frankfurtské párky. Do fibrousových střívek se balí trvanlivé salámy a obal má na sobě ušlechtilou plíseň. Posledním typem jsou plastová střeva, do kterých se nejčastěji balí měkké salámy či paštiky.