Suntory zaplatí za každou akcii Beamu 83,50 dolaru. Kupní cena tak zahrnuje 25procentní prémii k páteční závěrečné hodnotě akcií na burze. Suntory již nyní distribuuje produkty Beamu v Japonsku. Beam naopak nabízí výrobky Suntory v Singapuru a na dalších asijských trzích.
Spojení již jednohlasně schválily správní rady obou podniků a musejí ho ještě odsouhlasit akcionáři firmy Beam. Prezident společnosti Suntory Nobutada Sadži uvedl, že akvizice podpoří globální růst podniku. Aktivity Beamu bude podle něj i nadále řídit současné vedení v čele s jeho prezidentem a generálním ředitelem Mattem Shattockem.
Suntory si zahrála v oskarovém filmu |
---|
Suntory se podobně jako další japonské nápojové společnosti snaží expanzí v zahraničí kompenzovat slabou poptávku na domácím trhu, která je důsledkem klesající populace. Firma vznikla v roce 1899 a o čtvrtstoletí později začala vyrábět první japonskou whisky. Ve Spojených státech a v Evropě je však známá zejména díky filmu Ztraceno v překladu, v němž hlavní postava, kterou ztvárnil americký herec Bill Murray, přiletí do Japonska natáčet reklamu na její whisky. |
Beam vyrábí třeba světoznámý bourbon Jim Beam, whisky Canadian Club či koňak Courvoisier. Suntory má v portfoliu mimo jiné nejprodávanější japonské whisky Yamazaki a Hakushu nebo likér Midori. Provozuje i divizi nealko nápojů. Od roku 1980 ovládá americkou firmu Pepsi Bottling Ventures, která v USA vyrábí a distribuuje produkty značky Pepsi. V Evropě zase Japonci před pěti lety získali výrobce oblíbené limonády Orangina.
Jan Kalina: Lahve luxusního alkoholu nabízejí skvělé zhodnocení