Značka "Made in Germany" stále láká investory | E15.cz

Značka "Made in Germany" stále láká investory

Německo, průmysl
Německo, průmysl
• 

bru

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Označení místa výroby „Made in Germany“ má ve světě trvale velmi silnou image. Navzdory krizi eurozóny k našim západním sousedům směřuje stále množství investorů, kteří touží po tom, aby své výrobky mohli tímto symbolem označit. Loni dokonce zahraniční firmy v Německu vytvořily více pracovních míst, než kdy předtím.

Mezinárodní manažeři letos Německo odhodnotili lépe, než loni. Předpokládají dokonce, že atraktivita země pro zakládání poboček zahraničních firem poroste. Vyplývá to z průzkumu Ernst & Young mezi 840 představiteli mezinárodních společností.

Německo se v něm stalo nejatraktivnější evropskou zemí. V celosvětovém srovnání jej dokázaly předběhnout jen Čína, Indie, USA, Rusko a Brazílie. Počet investičních projektů loni stoupl o sedm procent, vzniklo díky tomu 18 tisíc nových pracovních míst – meziroční nárůst o 43 procent.

Anketa také ukázala zvětšující se odstup mezi Německem a dalšími evropskými zeměmi. Mezi nejlepší trojku Německo zařadilo 13 procent dotázaných, západní Evropa jako celek oproti loňsku ztrácí na popularitě. „Německo je dnes mezi velkými západoevropskými ekonomikami jednoznačně nejkonkurenceschopnější,“ řekl Peter Englisch z Ernst & Young týdeníku Spiegel. „Když dnes někdo chce investovat v Evropě, Německo se skoro vždy ocitá v užším výběru. Ještě před pěti lety to bylo úplně jinak.“

Do Německa se nově stěhují také čínské firmy, loni jich bylo 45, zatímco v roce 2010 jen 29. Každý třetí čínský investiční projekt v Evropě tak loni zamířil do Německa. V objemu investic u našich západních sousedů je překonali jen Američané, Švýcaři a Britové.

Podle průzkumu investory do Německa táhnou propracovaná infrastruktura, dostatek kvalifikovaných pracovníků a klidná nálada ve společnosti. Ve všech těchto ukazatelích se země meziročně zlepšila. Zahraniční manažeři by ale uvítali vyšší investice do vzdělání a podporu inovativních odvětví.

Navzdory této dobré zprávě pro místní hospodářství se už i v Německu začínají projevovat . Podle institutu Ifo spadl v tomto měsíci index hospodářského klimatu z 106,9 na 105,3 bodu. Firmy v průzkumu uvedly, že nyní se jim sice daří o něco lépe než v předcházejících měsících, do budoucna ale očekávají značné zhoršení své finanční situace.

Autor: bru

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah