Ťokův úřad potřebuje kanceláře navíc, České dráhy se musí stěhovat

Pamětnice. Budova, v níž sídlí ministerstvo dopravy a České dráhy, sloužila v různých režimech různým pánům

Pamětnice. Budova, v níž sídlí ministerstvo dopravy a České dráhy, sloužila v různých režimech různým pánům Zdroj: ctk

České dráhy se musejí vyrovnat s požadavky nadřízeného ministerstva dopravy na další kancelářské prostory. Obě státní instituce se dělí o historickou budovu na vltavském nábřeží, ministerstvo ale jako majitel nyní žádá pro své potřeby na úkor drah 34 kanceláří. Tím to ale nemusí skončit.

„Aktuálně jednáme o tom, kdy nám budou kanceláře vráceny,“ sdělil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Úřad chce do místností po drážních zaměstnancích nastěhovat lidi z Ředitelství silnic a dálnic, kteří mají na starosti elektronické mýto. Ti nyní sídlí v nájmu v ulici Zelený pruh.

Prostorové napětí v rozlehlém domě u Vltavy vzniklo i kvůli loňskému nastěhování úřadu vicepremiéra pro vědu výzkum a inovace. Na nábřeží navíc směřují i lidé úřadu zvaného Národní kontaktní místo. Na tyto pohyby doplácejí České dráhy, jejichž představenstvo už nastalou situaci projednávalo.

Dopravce nyní hledá vhodné komerční prostory k pronájmu, podle informací deníku E15 má v hledáčku mimo jiné 900 metrů čtverečních otevřeného kancelářského velkoprostoru v soukromé budově naproti ministerstvu.

Nájem za 35 milionů

„České dráhy jakožto nájemce budou respektovat záměr vlastníka budovy, kterým je ministerstvo dopravy,“ řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Dráhy ministerstvu platí ročně na nájmu zhruba 35 milionů korun. Kvůli stěhování ale panuje mezi zaměstnanci drah zlost, neboť železničáři považují budovu historicky za svou. Za první republiky údajně na stále se prodražující stavbu tehdejšího ministerstva železnic nemalou měrou přispívali právě řadoví železničáři.

Za socialismu si budovu přivlastnilo vedení KSČ, po sametové revoluci ji vlastnily dráhy, po transformaci drah ji zákon přiřkl ministerstvu. V užívání měla zůstat oběma stranám. Dráhy přitom kdysi zvažovaly výstavbu vlastního sídla v areálu hlavního nádraží, plány ale prozatím skončily u ledu.