Vinice na cestě k moři. Developer Hauerland buduje ve Slovinsku zastávku pro Čechy i Rakušany

Vinařství Zlati Grič

Vinařství Zlati Grič Zdroj: Vinařství Zlati Grič

Vinařství Zlati Grič
Vinařství Zlati Grič
Vinařství Zlati Grič
Vinařství Zlati Grič
Vinařství Zlati Grič
18 Fotogalerie
Petr Weikert

Byznysová kariéra Davida Hauerlanda je už od doby jeho studií spojena s nemovitostmi a posléze financemi. Zažil pracovně dobu před velkou realitní krizí v roce 2008 a vzpomíná na ni jako na zlatou éru, v níž se každý velký úspěch slavil vínem. Tehdy ještě netušil, že o pár let později bude spolumajitelem nemovitostní investiční skupiny Fidurock a s ní jednu vinici koupí. Dokonce ve Slovinsku. A zužitkuje tam vše, co se v byznysu naučil. Právě nyní startuje v jeho režii velká přeměna vinařství Zlati Grič produkující nejpopulárnější vína ve Slovinsku.

Mohykán Konjičan

Je to osmdesát hektarů v malebné krajině blízko města Slovenske Konjice, kde se réva pěstuje osm set let. Kombinace mnoha slunečných dnů, alpského a panonského podnebí – zejména u svahů Pohorje a Konjiška gora, dávají vínům ze středně těžké písčité půdy neopakovatelný charakter.

Co si budeme říkat, ono nejpopulárnější slovinské cuvée Konjičan prodávané v litrových lahvích úplně neodráží potenciál onoho místa, byť ho obchodně dobře saturuje. Stejně tak tři apartmány o celkem deseti lůžkách nejsou ničím, co by krásu vinařství přiblížilo širší veřejnosti. Přitom vinice leží v krajině jen pár minut cesty od hlavního tahu mezi Mariborem a Lublaní a je ideální zastávkou při cestě k moři do Chorvatska.

Když David Hauerland a jeho partneři viděli tyto výchozí body, bylo jim hned jasné, že potenciál vinice Zlati Grič chtějí a dokážou pozvednout. „S vínem je to jako s věkem. Člověk k té zamilovanosti musí dozrát,“ komentuje jejich rozhodnutí. Protože už vinice byla v českých rukou, dohoda byla snadná a její bývalý majitel, Robert Schönfeld, zakladatel a předseda představenstva RSBC Group, projekt majitelům Fidurocku prodal.

Pak následovala řada měsíců, kdy noví majitelé zkoumali potenciál místa, sháněli odborníky a konzultanty, aby jim poradili, jak tuhle lahev co nejopatrněji otevřít. „Protože z developmentu vím, že každé špatné rozhodnutí na začátku vás stojí hodně peněz na konci,“ říká Hauerland.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!