Admosphere: V reklamě si loni polepšily jen TV a internet, celkově stagnovala

„Celkově trh s reklamou v uplynulém roce stagnoval. V meziročním srovnání došlo k nárůstu o čtvrt procenta,“ uvedl ředitel agentury Karel Honzl.
Nejvíce peněz podle Admosphere směřovalo tradičně do televizí, firmy a instituce si na některé z tuzemských TV stanic zaplatily reklamní prostor za 30,1 miliardy korun, což znamená nárůst o tři procenta. Druhá největší částka šla do tisku, celkově ale o deset procent meziročně poklesla na 17,6 miliardy korun.
Na třetím místě je internet, jenž dosáhl největší nárůst ze tří typů médií, které loni zaznamenaly vyšší příjmy. Internet loni nabídl reklamní prostor za 5,44 miliardy korun, což je o 30 procent více než v roce 2011. Údaje za internet zahrnuji ale zatím pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring, údaje zahrnující další formy on-line reklamy budou známy v průběhu února po skončení každoročního výzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
U venkovní reklamy se objem reklamy snížil o procento na 4,06 miliardy korun, u rádií - ovšem bez započtení regionálních kampaní - činil pokles 12 procent a celková částka tak dosáhla 0,99 miliardy korun.
Ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Údaje agentury jsou vypočteny na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení v médiích.