Značná část bývalého Rakouska-Uherska se stala základnou pro čínské technologické firmy, které z Rakouska, a zejména z Maďarska vedou aktivity ve zbytku Evropy včetně Česka. Podle zástupců čínských podniků, s nimiž deník E15 hovořil ve Vídni a v Budapešti, je to díky údajné strategické politické poloze. Rakousko a Maďarsko patří mezi několik málo zemí Evropské unie, které vůči Číně nevystupují a snaží se s ní nadále udržovat dobré vztahy.
V devatenáctitisícovém městě Komárom u hranic se Slovenskem vyrábí elektrické autobusy čínský podnik BYD, který vedle toho produkuje elektrická auta, motorky, baterie nebo solární panely. Firma, jejíž hodnota na burze v Šen-čenu je necelých 120 miliard dolarů, v Maďarsku ročně vyrobí nižší stovky autobusů a chce se dostat na tisícovku. Firma v zemi rovněž úspěšné prodává. Naposledy flotilu 48 e-autobusů koupila největší maďarská autobusová přepravní firma Volánbusz.
Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa?
Logo BYD lze najít rovněž v logistickém areálu v obci Páty poblíž Budapešti. BYD zde na ploše 14 tisíc metrů čtverečních pro svého partnera ze Šen-čenu, telekomunikační kolos Huawei, provozuje distribuční centrum a výrobu. Oba partneři zde zaměstnávají tři stovky lidí a měsíčně odbaví 60 tisíc balíků.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!