Jordánský vynález půjde do světa z Česka

Náramek propojený s mobilem reaguje na uživatelem definované zvuky vibrováním a blikáním. Neslyšícího upozorní na zvonění zvonku v bytě, na pláč jeho dítěte nebo na ulici na projíždící houkající hasiče či sanitku.
„Na světě je 250 milionů lidí se středními nebo těžkými poruchami sluchu,“ říká Abdullah Lababidi, jeden z tvůrců projektu nazvaného Braci. Cesta Lababidiho do Česka vedla přes podnikatelský akcelerátor Starcube v Jihomoravském inovačním centru. S projektem náramku uspěl při výběru účastníků v konkurenci dalších 49 projektů. Tři měsíce se intenzivně učil, jak podnikat, potkával se s úspěšnými českými podnikateli a investory, kteří se ve Starcube dělí s mladými podnikateli o zkušenosti. V Česku našel i soukromého investora, který se bude na rozjezdu firmy podílet.
Teď Braci řeší design náramku a hledá partnera, jenž by ho začal vyrábět. Aplikace, která přístroj ovládá, je určena zatím jen pro mobilní telefony se systémem Android. Brzy má být ale dostupná i pro iPhone a mobily s Windows.
„V prvním roce chceme zařízení nabídnout v Česku. Pak hodláme jít do sousedních zemí a do Velké Británie. Tam je největší podíl lidí s poruchou sluchu,“ dodává Lababidi. Braci chce náramek prodávat za sto dolarů, aplikace pro mobil vyjde na pět dolarů.
Starcube nově
Podnikatelský akcelerátor Starcube na Jihomoravském inovačním centru (JIC) se letos poprvé otevřel i zahraničním mladým podnikatelům. „Chtěli jsme cizince, protože motivují české mladé podnikatele. Jsou většinou dravější a cílevědomější. Ve svých zemích často nemají jako Češi alternativu, že si v případě neúspěchu najdou jinou práci,“ říká Helena Továrková z JIC.