Obavy se nevyplnily: Amazonu se tablet začíná vyplácet

Sázka na vlastní tablet začíná Amazonu přinášet ovoce. Investice do Kindle Fire, který má nižší cenou konkurovat applovskému iPadu, vyvolávala obavy. Mluvilo se o tom, že se bude prodávat bez zisku nebo dokonce se ztrátou. Tablet ale na sebe váže prodeje digitálního obsahu, kterým se dařilo nad očekávání.
Největší světový internetový prodejce svůj byznys postupně staví na další nohu. Vedle fyzických médií - jako jsou knihy, DVD nebo videohry – teď nabízí stále víc digitální verze tohoto obsahu. Devět z deseti nejprodávanějších položek Amazonu v uplynulém čtvrtletí obsadilo digitální zboží – e-knihy, aplikace, hudba a filmy.
Kindle Fire je zároveň nejprodávanějším tabletem s Androidem na severoamerickém trhu. Jeho podíl se v únoru tohoto roku přehoupnul přes 54 procent. Rodina přístrojů Samsung Galaxy Tab, která dřímá na druhé příčce, má podíl pouhých 15 procent. Třetí je Motorola Xoom se 7 procenty.
Vývoj akcií Amazonu za posledních 12 měsíců
Tablet Kindle Fire doplnil čtečky e-knih Kindle a daří se mu digitální prodeje akcelerovat. „Jednou z obav kvůli přechodu od fyzického zboží k digitálnímu se týkal toho, jestli Amazon bude schopný v této oblasti konkurovat. V e-knihách uspěl a teď se zdá, že se mu daří třeba i v prodejích videa,“ uvedl pro Reuters analytik Ben Schachter z Macquarie.
Amazon v současnosti investuje do tří hlavních oblastí – do podpory online prodeje, rozšiřování digitálního obsahu a zlepšování infrastruktury svých cloudových úložišť.