Romance natočená v Praze se v Číně stala hitem | E15.cz

Romance natočená v Praze se v Číně stala hitem

Praha
Praha
• 
ZDROJ: CC BY-SA 2.0: Olivier Bruchez via Flickr

Tomáš Stingl

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Česko a Prahu propaguje na Dálném východě svébytná reklama. Romantický film Jen my víme kde, který natočili čínští filmaři loni v létě v Praze, se stal hitem. Hned v únoru, kdy měl film v Číně premiéru, se zařadil mezi deset nejvýdělečnějších filmů. Za první měsíc v kinech utržil na vstupném přes 45 milionů dolarů.

Snímek populární režisérky Sü Ťing-lej pojednává o mladé Číňance, která odjede do Prahy studovat a zároveň zde pátrá po dávné lásce své babičky. Děj se měl původně odehrávat a natáčet v Paříži. Česko ale nakonec čínské filmaře přilákalo díky pobídkám ve výši osm milionů korun. Ve výrobním štábu pracovalo 60 procent Čechů a natáčení v Praze stálo 50 milionů korun.

Romantický snímek je dobře zacílen na vkus čínského publika i na boom tamního trhu, který má brzy atakovat indický i americký filmový byznys. Jen za loňský rok přibylo v Číně 1015 nových kin a natočeno bylo 618 filmů. Podle deníku China Daily vzniká nyní v Číně každý den 15 nových promítacích pláten. Pro Číňany se stává návštěva kina masovou zábavou, když za loňský rok zaznamenaly sály neuvěřitelných 830 milionů návštěvníků, což představuje meziroční nárůst o víc než 34 procent. Do roku 2020 se má stát Čína největším filmovým trhem světa.

Úspěch filmu natáčeného v Praze by mohl mít plošný dopad na řadové Číňany. České úřady si od filmu slibují, že skokově zvedne množství asijských turistů směřujících do České republiky. Ke stejnému efektu došlo po roce 2005, kdy byl v Jižní Koreji a postupně i v dalších asijských zemích s obrovským úspěchem odvysílán seriál Milenci v Praze. Od té doby stoupl počet jihokorejských turistů v Česku trojnásobně a Číňanů dokonce desetinásobně na víc než 160 tisíc návštěvníků. Souvisí to s mentalitou Asiatů, pro něž je navštěvování míst známých z populárních filmů oblíbenou zábavou. Průměrný čínský turista přitom v Česku podle statistiky utratí téměř dvakrát víc peněz než například turista německý.

Více čtěte v příloze Český export

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah