Firmy šetří už i na barelech s vodou

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Hospodářská krize ovlivnila i tuzemský trh s balenou vodou prodávanou v barelech. Mnoho firem kvůli úsporám omezilo objednávky balené vody pro své zaměstnance a řada společností začala naopak upřednostňovat levnější automaty, z nichž lze načepovat filtrovanou pitnou vodu z vodovodu.

Ředitel společnosti Vodaexpres Aleš Franek řekl, že prodej vody v barelech se zvyšoval až do roku 2008 a jeho firma postupně pokryla celou Českou republiku. „Propad jsme zaznamenali na přelomu let 2008 a 2009, kdy se manažeři velkých společností snažili snižovat výdaje, což ovlivnilo prodej balených přírodních pramenitých a minerálních vod v 18,9litrových barelech,“ uvedl.

Situace na tuzemském trhu s balenou vodou se podle prodejců nezlepšila ani v letošním roce. „Poptávka firem neroste a v prvním pololetí zatím evidujeme stejný vývoj jako v loňském roce,“ sdělil jednatel společnosti ELBA Pramen David Kalina.

Několik podniků s nástupem hospodářské krize podle Franeka svým zaměstnancům zcela zrušilo pitný režim. Některé firmy daly přednost levnější balené pitné vodě. „V této době vzniklo hodně nových distributorů, kteří si vodu plnili doma a prodávali ji jako balenou pitnou vodu. Legislativa to umožňuje a spotřebitel nezná skupiny vod a rozdíly mezi nimi,“ upozornil Franek.

Podniky nyní při výběru dodavatele vody podle Kaliny hledí hlavně na náklady. „Daleko více než v dřívějších letech porovnávají ceny vody,“ podotkl. Poptávka firem se proto soustředí hlavně na automaty, které filtrují vodu z vodovodu. Jeden litr vody z automatu totiž stojí zhruba jednu korunu, zatímco přírodní pramenitá voda v barelech je zhruba pětkrát až šestkrát dražší.