Preference MHD se bude týkat například křižovatek mezi trasami Spojovací a K Žižkovu, Michelská a Podle Kačerova. V současnosti v hlavním městě funguje 144 křižovatek s preferencí autobusů a 156 křižovatek s preferencí tramvají. Veřejnou dopravu zrychluje i 22,6 kilometrů oddělených autobusových pruhů. I jejich počet by se měl podle pražského magistrátu spolu s komplexní proměnou MHD zvýšit.
:
Od 1. září začne ulice hlavního města křižovat 38 metrobusových linek, které budou mít ve špičce maximální interval šest až osm minut a pět páteřních tramvajových linek s intervalem ve špičce čtyři minuty. Právě metrobusy ale budou nejčastěji využívat speciální pruhy pro autobusy a křižovatky s preferencí .
S revolucí v MHD nesouhlasí ani odborníci z ČVUT ani městské části, oponují, že k tomu nemá Praha vhodné podmínky. Zmiňují nedostatek preferenčních pruhů a semaforů. Linky kvůli tomu podle nich budou nabírat zpoždění, to však náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek odmítá.