Přípravy na mýtný tendr bude řídit nový Ťokův náměstek Votruba

Zvýšení počtu náměstků ale není jedinou změnou ve vedení úřadu, ministerstvo plánuje přerozdělení sekcí mezi jednotlivé náměstky. „Chystáme organizaci na nové fungování služebního zákona,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Nové rozdělení si chce podle něj úřad vyzkoušet s předstihem a eventuálně v něm ještě udělat nějaké změny. Konkrétní změny úřad zatím oficiálně nekomentoval.
O část agendy by měli přijít náměstci Kamil Rudolecký a Milan Feranec, které do úřadu přivedl Ťokův předchůdce Antonín Prachař. Druhý jmenovaný by se měl stát jakýmsi politickým náměstkem a mít na starosti vnitřní správu úřadu. Rudolecký, který v současnosti řídí například odbor infrastruktury a územního plánování, by měl po reorganizaci vést méně významné odbory letectví a kosmonautiky.
Chystáme organizaci na nové fungování služebního zákona
Votruba vedl na ministerstvu pro místní rozvoj speciálně zřízenou sekci Veřejného investování. Před tím krátce řídil agenturu CzechInvest. Přechod Votruby na ministerstvo dopravy oznámil Ťok v polovině března, následně jeho práci na ministerstvu místního rozvoje zkritizovala ministryně Karla Šlechtová. Votruba jí údajně s rezignací jen o pár hodin předběhl, byla prý rozhodnutá jej z postu odvolat.
Tendr na provozovatele mýtného je problém, který se nepodařilo vyřešit řadě Ťokových předchůdců. Kvůli průtahům v přípravě soutěže nyní hrozí, že se tendr nestihne vypsat včas a stát bude muset prodloužit smlouvu se stávajícím provozovatelem, společností Kapsch bez soutěže. Už dříve ministr dopravy Ťok uvedl, že bude zřejmě nutné si od Kapsche „koupit čas“. Aktuální harmonogram, který dnes projedná vláda, nicméně už o nutnosti prodloužit smlouvu nehovoří.