ŘSD chybovalo v tendru na dostavbu dlouho chystaného úseku D11
ÚOHS se tendrem s předpokládanou hodnotou kolem 20 milionů korun bez DPH zabýval na základě podnětu původně vyloučené společnosti ZIP o.p.s. Ta chtěla část služeb zajistit subdodavatelsky. ŘSD ji za to vyloučilo. Podle ÚOHS ale nabídka společnosti byla v pořádku.
ŘSD nyní musí nabídky firem posoudit znovu včetně původně vyloučené firmy ZIP. O zakázku se ucházely tři společnosti. Rozhodnutí ÚOHS je pravomocné, ŘSD se proti němu neodvolalo. Rozhodnutí se týká zhruba dvoukilometrového úseku u Hradce Králové, konkrétně kilometrů 89 až 90,8 trasy D11.
U Hradce Králové začala dostavba znovu loni v červenci. Stavební práce za 1,1 miliardy korun by měly být dokončené v srpnu 2017. Stavba dálnice před Hradcem Králové stála od roku 2006 kvůli nevykoupeným pozemkům, návrat stavbařů zdržela i jednání se stavební firmou.
Stavba trvá přes 30 let
Dálnice nyní končí před Hradcem Králové a motoristé z ní sjíždějí přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan. Dostavbou dálnice se významně uleví Novému Městu u Chlumce nad Cidlinou na silnici I/11, přes které jezdí významná část kamionů na tranzitní trase Náchod - Praha.
Dálnice D11 se staví od roku 1978, podle plánů by měla komunikace pokračovat přes Jaroměř k polským hranicím. Do Jaroměře silnice povede v dálniční kategorii jako D11 a dále jako rychlostní silnice R11. V Královci u Trutnova se napojí na připravovanou polskou silnici S3.