ŘSD reklamuje další úseky D47, především tunel Klimkovice

dálnice D47

dálnice D47 Zdroj: silnice-zeleznice.cz

ČTK
Ředitelství silnic a dálnic bude reklamovat i další úseky dálnice D47. Podle ředitelky úseku kontroly kvality staveb Miloslavy Pošvářové představuje největší problém tunel Klimkovice, který stavěl Metrostav. Do něj na řadě míst zatéká, trhlinami prosakuje voda a škody jsou v řádu stamilionů, řekla dnešní Mladé frontě Dnes.

Reklamace se týkají jiných úseků než zvlněných pasáží, které postavila společnost Eurovia a kvůli kterým už běží arbitráž. Poslední reklamace jdou kromě Metrostavu také za Společností Skanska. „Postupujeme standardně v souladu se smlouvou,“ uvedla mluvčí Skansky Lucie Nováková.

Metrostav potvrdil, že už má reklamace na stole. „Reklamaci od investora jsme obdrželi a v současné době jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic o způsobu a termínu odstranění jednotlivých drobných vad,“ řekl deníku mluvčí Metrostavu František Polák.

Dálnice D47 má spojit Česko s PolskemDálnice D47 má spojit Česko s Polskem | RSD

Nová vlna reklamací se bude týkat celkem 598 položek na čtyřech úsecích od Lipníku nad Bečvou až do Ostravy. ŘSD chyby reklamuje na poslední chvíli, neboť záruka končí příští rok. „Bohužel to fungovalo tak, že správce stavby zavolal do stavební firmy, ať to jde nějak opravit, ale vše probíhalo bez potřebné dokumentace,“ řekla deníku Pošvářová.

První spor o vady vznikl na D47 na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá. Kvůli poškozování dobrého jména společnosti podala na ŘSD žalobu. „U probíhající arbitráže s Eurovií ŘSD do konce července doplňuje důkazy pro žalobu a jednání rozhodčího soudu,“ dodala Pošvářová.