Sportovní sponzoři: Krátkodobé excesy příliš nevadí

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Dva v Česku nejsledovanější a nejpopulárnější sporty, fotbal a lední hokej, se ocitly ve stejné situaci. Kolem národních týmů panovala negativní atmosféra, ať už kvůli výsledkům, nebo kvůli osobě nyní již bývalého hlavního trenéra. Podle partnerů reprezentací ale tato atmosféra až na výjimky neškodila pověsti firem, které se rozhodly fotbal a hokej podpořit. Sponzoři přesto vítají změnu na postu hlavního kouče.

Hlavní partneři fotbalové asociace a hokejového svazu spolupracují s oběma institucemi dlouhodobě, a proto krátkodobé neúspěchy a negativní atmosféra kolem týmu nenarušují tento svazek.

„Spolupráci s fotbalovou reprezentací vnímáme komplexně, spolupracujeme společně už dvacet let. Proto krátkodobá negativní atmosféra naši spolupráci neovlivňuje,“ uvedla marketingová manažerka společnosti Puma Gabriela Hrubá. Potvrzuje to také PR manažer firmy Hyundai Miloš Adámek. „Hyundai je oficiálním partnerem české fotbalové reprezentace od roku 2005 a dlouhodobě jsme s tímto partnerstvím i jeho efektivitou spokojeni.“

Poněkud odlišný názor zastává manažerka sponzoringu T-Mobile Markéta Vychytilová: „Atmosféru kolem reprezentace včetně negativních článků velmi intenzivně sledujeme a nutno konstatovat, že to naší značce nepomáhá. Důraz na změny v tomto ohledu je jedním z našich požadavků směřovaných na Fotbalovou asociaci ČR.“

SportSport | archiv e15

Podle Lubomíra Ježka ze společnosti Tipsport, která je jedním z hlavních partnerů hokejového svazu, mohou sponzory poškozovat docela jiné věci. „Skandály typu korupce, ovlivňování výsledků zápasů, popřípadě nepřístojné chování hráčů nebo činovníků, organizační lapsy či neplnění smluvních závazků právě vůči nám partnerům. Nic z toho ovšem u současné hokejové reprezentace není.“

Partneři fotbalové asociace výměnu trenéra vnímají pozitivně, podle nich by mohla pomoci i k vyšší návštěvnosti reprezentačních zápasů. „Nová éra je vnímána ze strany fanoušků i široké veřejnosti velmi pozitivně a mohli jste to vidět také na přátelském utkání s Norskem,“ uvádí Hrubá.

SportSport | Archiv E15

„Návštěvnost je teď opravdu problematická. Naše ideální představa je měsíc před zápasem vyprodaný stadion. Trenér Vrba představuje jeden z významných faktorů, které návštěvnosti mohou pomoci, nikoli však jediný. K dalším patří i cena vstupenek,“ dodává Vychytilová.

Jiná je situace u hokejového národního týmu. „Nepředpokládáme, že by výměna trenéra reprezentace měla nějaký zásadní vliv na zájem fanoušků o hokej. Ten je stabilně značný, domácí reprezentační zápasy jsou prakticky vždy vyprodané,“ zdůraznil Ježek.