„Nevidím to jako prioritu, která by pomohla naší konkurenceschopnosti a našim exportérům. Obávám se, že podobných témat se v předvolebním období objeví řada,“ uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák. Zavádění nové značky, která by vešla globálně do povědomí, je podle Hanáka dlouhodobý proces.
Hanák podotkl, že v řadě zemí se dosud nevžil ani název Česká republika a stále v nich rezonuje označení Československo a funguje značka Made in Czechoslovakia. Svaz poukázal i na to, že každá změna názvu a její uvedení do praxe je velmi nákladnou záležitostí. Navíc v počátečním období může působit zmatek a může ohrožovat marketing produktů.
Zapamatovatelná značka
Odborník na reklamu, zástupce šéfredaktora odborného serveru Mediář Jaroslav Krupka zavedení názvu Czechia uvítal a doufá, že se jej konečně po mnoha letech podaří prosadit a uložit do obecného povědomí. „Země stejně jako komerční společnosti mezi sebou soutěží o pozornost a důvěru investorů, turistů i vlád a médií jiných zemí a stejně jako komerčním společnostem jim může v této soutěži pomoci silná, jednoduše zapamatovatelná a pozitivně vnímaná značka,“ řekl Krupka.
Český reklamní a marketingový průmysl podle Krupky stojí o zavedení zapamatovatelné ́značky ́ pro Česko už patnáct let. V roce 2001 vznikl projekt Czech Idea Českých center. V roce 2005 se objevila koncepce jednotné prezentace České republiky, kterou schválila česká vláda.
V roce 2006 vzniklo na zakázku ministerstva zahraničí nové logo České republiky a jednotný vizuální styl. V roce 2011 vypsal CzechTourism výběrové řízení na nové destinační logo pro Českou republiku, v němž nevybral žádného vítěze.