Bentley Continental GT (2018). V roce 98 se Jay nechal nafotit Jonathanem Mannionem se svým  Bentley Azure před  budovou, kde vyrostl. Což bylo státní sociální bydlení. Vypracoval se a byl to významný moment. Od té doby mu láska k Bentley zůstala. Ferrari F430 Spider (2005) se objevilo v několika klipech, například “Show Me What You Got” kde se provětralo na okruhu v Monte Carlo. Jay ale volant svěřil Daleu Earnhardt Jr. Možná jste o něm slyšeli, Daytonu vyhrál dvakrát. Bugatti Veyron Grand Sport (2010). Dárek od Beyoncé. Dartz Prombron (2012). Nezničitelná, neprůstřelná záležitost, jejíž interiér zdobí rubíny, diamanty, krokodýlí kůže a prý i jedna nejmenovaná součást velryb. Maybach 57S (2006). Jay má i 62S z roku 2007. Maybach Exelero (2004) Pagani Zonda F (2006). V klipu "Show Me What You Got" se Jay projíží po dráze F1 a vedle něj si stejnou dráhu užívá Danica Patrick. Těchhle autíček se zrodilo jen 25 a to z něj dělá asi jeden z nejdražších kusů ve sbírce manžela Beyoncé. Rolls-Royce Phantom VIII (2017). Na několika místech v interiéru vozidla je prostor na vystavení uměleckého díla - malby včetně rámu - do určitého rozměru. Protože.... proč koukat z okna nebo do telefonu když můžete koukat na Moneta. Logicky. Corvette C1 (1957)

9

fotografií

Jay-Z má přesně takovou sbírku aut, jakou by člověk čekal

K

Když oslavil Jay-Z dvacáté sedmé narozeniny, jezdil po brooklynu v Lexusu bílé barvy a prodával svoje cedéčka a kazety všem, kteří byli ochotni si je koupit (krom toho taky prodával narkotika). To by se dalo označit za velice skromné začátky. O třináct let později už mu jeho manželka, Beyoncé, dala k narozeninám bílé Bugatti Veyron. 

Pořádná sbírka aut tak nějak k rapperům a hip-hop magnátům patří. Mladá generace je nakupuje často zbrkle a jde jen o to, kdo bude mít to největší a nejluxusnější auto. Avšak vyšší liga jako je Jay je sbírá léta a vždy si pečlivě vybírá, jaké auto pořídí. 

Jedním z nejvýraznějších kusů ve sbírce je již zmíněné Bugatti Veyron Grand Sport (2010). Bey mu ho koupila za skor 2 miliony dolarů jako dárek ke čtyřicátinám. Na druhou stranu on jí k pětadvacetinám věnoval Rolls-Royce Silver Cloud II Drophead (1959), takže z její strany se možná jednalo o poděkování. 

Co se klasických vozů ve sbírce týče, Corvette C1 z roku 1957 je asi jedno z nejstylovějších aut, které můžete mít. Jay v něm údajně jezdí na projížďky s dcerou. Co se dalších stylových vozů týče, Jay má několik Maybachů. Maybach už možná není pro rappery tak ikonická záležitost jako tomu bývalo, ale jejich úroveň zůstává nezměněna. Jay-Z vlastní i dnes legendární Maybach Exelero z roku 2004, ale to možná nebyla úplně nejlepší investice. Tohle auto měří šest metrů a po začátku milénia ho v kolaboraci s Daimlerem vyrobila italská značka Stola na základech Maybachu 57. Údajně se cena pohybovala kolem osmi milionů dolarů a Jay ho měl v klipu “The Lost One”.

Asi nejdrsnější je ovšem Dartz Prombron (2012). Obrněné auto vyrobené v Litvě bylo označeno za nejdražší auto s pohonem na všechny čtyři. Možná i z toho důvodu, že určité části čalounění jsou vyrobené z předkožek velryb. Vážně. Nicméně krom toho je čalounění i z krokodýlí kůže, interiér je zdoben dimanaty a rubíny, povrch vozu je z nezničitelného kevlaru, sklo je logicky neprůstřelné a vozidlo odolá přímé střelbě AK47 a nárazu rakety. 

Nejlepším kusem ve sbírce je ale Lexus GS300 z roku 1993. Jay už nemá svoje původní, zmíněné výše, ale prý našel úplně stejné. První auto, které kdy vlastnil. Je docela tradice uchovat si vzpomínku na doby začátků. Umberto Eco měl zarámovanou první stranu své akademické práce, Bill Gates má první disketu kterou použil a i Coco Chanel celý život používala jedny nůžky. 

Související články
Nás netrápí, že si lidé kupují předražené byty, říká guvernér ČNB Jiří Rusnok
Česká ekonomika padá už podruhé za rok na tvrdé pandemické dno. Záleží, jak hluboké bude. Černý scénář může přimět centrální banku, aby se poprvé v historii vydala po cestách, které ještě nedávno učebnice ekonomie považovaly za pouhé intelektuální cvičení. Ve hře mohou být záporné úrokové sazby, další kurzový závazek nebo tisk velkého množství peněz po vzoru eurozóny. „Je otázka, jestli bychom k těmto nástrojům sáhli. Nálada pro to není. Bankovní rada si uvědomuje, že v okolí jsou bohaté zkušenosti, že účinnost těchto nástrojů je diskutabilní. Nic není zadarmo, je jen otázka, kdy přijde platba,“ říká guvernér České národní banky Jiří Rusnok.