Budík Barisieur, aneb největší frajeřinka na seznamu. Každý z nás se asi rád budí do vůně kávy nebo dobrého čaje. A většině z nás nezbyde než si ji ráno někde koupit. Budík Barisieur je kávovar, do kterého večer dáte vodu, namletou kávu a nastavíte čas. A ráno vás probudí jemným zvukem a také připravenou kávou. A to je prostě geniální. Na druhou stranu asi je trochu zbytečný pokud máte služebnictvo. Jak pravil klasik, studená koupel je nejúčinnější lék na spaní. A dlouhodobě to funguje. Existuje spousta aplikací, které vám budou měřit (a motivovat vás) pro sprchování ve studené vodě. To má uklidňující účinky, pomáhá při prokrvování a při správném "užívání" vám snižuje tep a krevní tlak. Dreem 2 je přístroj, který už je docela dost sci-fi, ale evidentně funguje, protože má stovky tisíc fanoušků. Ttao čelenka dokáže trackovat váš spánek, mozkovou aktivitu, umí přehrávat zvuky, které pomáhají k usnutí (a slyšíte je jen vy) a navíc váš spánek sledují odborníci, kteří vám mohou čas od času zavolat a sdělit pár tipů pro lepší spánek. Ebb Cooldrift Luxe. Horko sice není problémem těchto měsíců, ale ať už v létě nemůžete spát z vysokých teplot, nebo vaše drahá polovička v zimě trvá na přetopené místnosti, tohle může pomoct. Na noční stolek si položíte malou krabičku, která žene chladící tekutinu do čelenky, kterou máte na hlavě. Nejenže ochlazuje hlavu tak, aby se člověk nepřehříval, ale ještě dokáže trackovat váš samotný spánek. Flare Isolate - jestliže máte hlučné sousedy, spolubydlící nebo bydlíte kousek od trati, špunty do uší mohou být záchrana. Tyto profesionální od Flare Isolate jsou částečně z hliníku a samotný špunt je z paměťové pěny. Vydrží také mnohem více, než ty obyčejné a v uchu je vůbec necítíte. Human Charger - dostatek slunečního svitu a přírodního světla je pro člověka a jeho spánek zásadní. Velmi často ale trávíme hodiny a hodiny prací uvnitř a navíc mateme náš mozek modrým světlem z displejů. Vynález finských vědců funguje na bázi terapie světlem, kdy proniká a stimuluje části mozku. "Nabíječka" má prokazatelný vliv na úroveň energie a spokojenost. Trochu sadomasochistická záležitost pro ty, kteří se za boha nemohou vykopat z postele. Náramek Pavlok trackuje vaši spánkovou aktivitu a když je dle tepu spánek nejkřehčí, dají vám elektrický šok. A to člověk jde z postele ještě rád. Navíc, když si je pomocí aplikace nastavíte na tvrdý spánek, nepřestanou dávat šoky dokud neuděláte pět jumping jacků.

7

fotografií

Gadgety, které z vás udělají ranní ptáče

S

Spánek je pravděpodobně ten nejdůležitější element našeho každodenního života. Nedostatek spánku na krátkodobé bázi vede k nepozornosti, roztěkanosti a podrážděnosti během dne. Špatný spánek dlouhodobě vede k depresím, nemocím, stárnutí a dalším věcem, které možná ani nechcete vědět. 

Žijeme ale v moderní době a tam, kde nám brání stres, hluční sousedi nebo nedostatek pohybu nám pomůže moderní technologie. Ano, možná se dostáváme až nebezpečně do Black Mirror, ale co už. 

Být ranní ptáče (a hlavně spokojené ranní ptáče) není jen o tom donutit se vstát v šest ráno a jít něco dělat. Je to o tom vstát spokojeně po kvalitním spánku a být ready na celý den. 

Vybudovat si zvyk není zas tak těžké. Stejně jako si člověk během dvou týdnů navykne chodit spát ve tři ráno a vstávat v poledne, může se stejně naučit chodit spát dříve a dříve a vstávat brzy. Už naše babičky totiž říkaly, že to, co člověk naspí do půlnoci nevynahradí ani dvojnásobkem hodin po půlnoci. 

Krom moderní technologie, která samozřejmě pomáhá, nesmíte zapomínat na základní a starověké věci. Dostateč čerstvého vzduchu, dostatek pohybu. Pohyb je důvod proč každý sedlák večer padl jako špalek a šlechta nemohla spát. Kofein nebo cukr taky není úplně k dobru a přemíra alkoholu může způsobit nerovnoměrný spánek a buzení. 

Související články
Chceme-li zvýšit produktivitu, musíme se kvalitně vyspat, říká lifehacker Baránek
Nespat, nebo spát málo, nekvalitně a spánek jako díl kvality svého života neřešit, je stejné, jako byste chtěli jet závod formule 1 a péči o svůj vůz před každým závodem zcela ignorovali, říká o důležitosti spánku Tomáš Baránek. Známý lifehacker a spoluzakladatel vydavatelství Jan Melvil Publishing se mimo jiné právě spánku na odborné úrovni intenzivně věnuje.