Kupte si ForMen
Kupte si aktuální vydání FORMEN
Dior X Nike Air Jordan 1 - nejvýznamnější kolaborace značek roku 2020

Dior X Nike Air Jordan 1 - nejvýznamnější kolaborace značek roku 2020

P

Pravděpodobně nejluxusnější - v pravém slova smyslu - kolaborace tohoto roku je zde. Před pár měsíci byla s určitou pompou oznámena, ale bez konkrétních detailů. Jak už to u těchto akcí bývá, kolovala spousta různých informací a spíš drbů. 

Jeden z nich byl to, že boty budou oceněny na 22 tisíc liber. Za to si můžete pořídit krom auta i superdobrou dovolenou, dva páry diamantových manžetových knoflíčků od Toma Forda, asi tak 200 štěňat, 100, když budou mít papíry. Další z kolujících informací byl to, že budou jen na vyžádání a bude se čekat v pořadníku. Nebo to, že se budou dávat jen influencerům a nebude je možné koupit. Něco je pravda, něco ne.

První krásná zpráva je to, že 22 tisíc liber byla lež. Stojí příjemnější 2 tisíce liber. To je dost, ale zas tak příliš dramatické to není - některé boty stojí víc. Co ale nebyla lež, je to, že se skutečně musíte registrovat v pořadníku k příslušnému butiku a ve chvíli, kdy budou boty připravené, hezky se vyspí a budou se na to cítit, dostanete email, že jsou ready. Tím pádem to o influencerech bylo jen zbožné přání jednoho z nich.

Související články
Generace digitálních domorodců nastolila novou etapu sběratelství
Ve světě tonoucím v levných penězích je snadné vidět investiční příležitosti všude jinde než v bankovním úročení. I proto se stírá rozdíl mezi spotřebou a investicí. Kdo se například vydá do obchodního centra a prochází obchod se značkovými teniskami, nevybírá si jen obuv, ale potenciálně i zdroj budoucího výnosu dosahujícího stovek procent.
České projekty vydolují z crowdfundingu obvykle statisíce korun. Americké miliony dolarů
Jsou to jiné světy. Postavení domácího crowdfundingu se velmi liší od jeho pozice v tradičních crowdfundingových zemích, jako jsou USA, Kanada, Velká Británie či Německo. Řádově rozdílné jsou nejen počty projektů, ale i výše investic, které projekty vkládají do crowdfundingových kampaní. Úspěšné české projekty vyberou průměrně vyšší desítky tisíc dolarů, kdežto u projektů z USA to bývají statisíce až miliony dolarů. V čem spočívají další rozdíly?