Do londýnské firmy Shazam Entertainment mexický miliardář Helú investoval prostřednictvím své telekomunikační firmy America Movil. Helú se přitom investicím v Evropě zatím spíše vyhýbá. Výjimkou byl nákup akcií holandského operátora KPN a rakouské firmy telekom Austria za 4,8 miliard eur v loňském roce. Obchod mu zatím vynesl jen velké ztráty.
Od písniček k reklamám
Technologie Shazam používá algoritmus k rozpoznání téměř jakékoli skladby. Identifikace hudby v reálném světě už dnes ale zdaleka není jediným polem, na kterém Shazam působí. Firma se stále více však přesouvá do výnosné oblasti reklamy a televize. Při sledování reklamy spotřebiteli například umožní zjistit si ihned detaily o zobrazovaném produktu. „Je to o tom, že abyste navštívili webovou stránku, už nemusíte vyťukat www. Shazam se dá používat v každodenním životě ke spoustě věcí, nejen pro hudbu,“ řekl agentuře Bloomberg předseda londýnské firmy Andrew Fisher.
Helú získá v Shazam Entertainment podíl 10,8 procenta. Pro startup je Helúova investice zatím největším přísunem peněz - dosavadní investoři do firmy přinesli 32 milionů dolarů.
Mezi další investory ve firmě patří Kleiner Perkins Caufield & Byers, Institutional Venture Partners a DN Capital Ltd. Firma se časem chystá obchodovat své akcie veřejně, burzovní úpis ale přijde nejdříve v příštím roce.
Shazam není jedinou aplikací, která umí rozpoznat písničku. Konkurenční aplikace SoundHound, dříve známá jako Midomi, umožňuje identifikovat píseň zazpíváním její melodie do mikrofonu.