Vozy připravuje divize Q, která má na starosti speciální projekty různých Astonů. Zajímavé také je, že výtěžek z prodeje aut, která jsou zhruba o 40 000 liber dražší než běžný model V12 Vantage S, bude věnován dobročinnému fondu britského letectva RAF.
Technika zůstává prakticky stejná jako u sériového auta. Pod kapotou je tedy atmosférický dvanáctiválec 5,9 l. On by se tam legendární dvanáctiválec Rolls-Royce Merlin stejně nevešel. Nicméně speciální Aston Martin dostal nový výfuk, jehož koncovky mají připomínat právě výfuky u motoru Spitfiru. Auto má také nový lak, který je pojmenován jako Duxford Green. Na letišti v Duxfordu totiž sídlila první oficiální letka RAF tvořená výhradně Spitfiry.
Stíhačka Supermarine Spitfire byla zařazena do služby 4. srpna 1938 a především v bitvě o Británii hrála velmi důležitou roli, kdy byla schopná se svými parametry vyrovnat německým stíhačkám. Hlavní nápor přesto stále nesl starší model Hawker Hurricane, neboť v počátečních fázích války procházel Spitfire stále vývojem a nebyl jich dostatek. Například karburátorem plněný motor měl zpočátku problémy s negativním přetížením.
Spitfire byl neustále zdokonalován, stejně tak jeho motor a výzbroj. První verze dvanáctiválce Rolls-Royce Merlin měla sotva tisíc koní, poslední provedení na konci války už se blížilo výkonem k dvojnásobku původní hodnoty. Celkem bylo vyrobeno 20 351 Spitfirů a z aktivní služby byl vyřazen až v roce 1961.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz