Brněnský vyhledávač letenek Skypicker chce na podzim do Ameriky

Letiště v dánské Kodani

Letiště v dánské Kodani Zdroj: Benoit Prieur (Agamitsudo), Cc-by-sa-3.0; Wikimedia

Brněnský vyhledávač letenek Skypicker zaznamenává za letošní rok razantní růst. Jen za první čtvrtletí si firma připsala tržby ve výši 250 milionů korun, tedy větší sumu než za celý loňský rok. V nejbližších měsících chce startup expandovat do Spojených států a Kanady.

Firma o osmdesáti lidech chce na americký a kanadský trh vstoupit prostřednictvím partnerské sítě letos na podzim. Kvůli raketovému růstu rozšiřuje Skypicker management, konkrétně rozděluje provozní a finanční vedení. O stěhování do Ameriky však zatím nemůže být řeč.

„Jsme zde vnímáni jako atraktivní zaměstnavatel - firma, která z Brna dobývá globální trh,“ řekl před časem v rozhovoru pro E15.cz jeden z investorů Skypickeru Jiří Hlavenka. „Mozek firmy a programátorský tým s největší pravděpodobností zůstane v Brně,“ dodal.

V souvislosti s růstem se Skypicker přesunuje do oficiálních vod. Zatímco dříve stahoval data ze stránek aerolinek, nyní se snaží s leteckými společnostmi domlouvat spolupráci. Prý už 95 procent dat je se smlouvou, řekl serveru Lupa.cz zakladatel serveru Oliver Dlouhý. K dnešnímu dni Skypicker monitoruje na 130 lowcostových aerolinek a až tisíc leteckých společností.

Vysoké marže, vysoké zisky

Technologii, se kterou Skypicker pracuje, nikdo jiný nepoužívá. Dlouhý se proto nebojí přiznat, že si jeho firma účtuje šestnáctiprocentní marže, přičemž v oboru jsou obvyklá dvě až tři procenta. Pokud tedy na konci roku dosáhne firma miliardové tržby, mohla by mít až 160 milionů zisk.

Do celosvětového vyhledávače letenek, který vysoce hodnotily deníky The New York Times, Le Figaro či USA Today, investoval na konci loňského roku 25 milionů korun zakladatel portálu Centrum.cz Ondřej Tomek. Zpětně se to ukazuje jako skvělá investice.

Jiří Hlavenka: Spojíme tradiční aerolinky s lowcosty, to nikdo jiný neumí