Snaha Facebooku „sblížit uživatele a firmy“ pomocí automatizovaného chatu, zdá se, padla na úrodnou půdu. Komu by se totiž chtělo vytěžovat pracovníka odpovídáním na jednoduché dotazy zákazníků přes facebookový chat, když to může zvládnout umělá inteligence? Jednoduché otázky typu „Do kolika máte dnes otevřeno?“ nebo „Jaký je telefon k vám na prodejnu?“ tak řeší automat.
Šéf vývoje Messengeru David Marcus ve svém nejnovějším blogovém příspěvku prozradil, že se chatovacím automatům nyní začíná dařit a překonávají počáteční neduhy, mezi které patřila hlavně pomalá odezva (v průměru hodinu).
Marcus tvrdí, že se „vše zlepší“ a že nejnovější update umělé inteligence, kterou mohou vývojáři využít, už zvládne třeba i odpovědi prostřednictvím gifu, audia či videa. Hlavně ale dostala schopnost „rychlé odpovědi“.
Mezi další vylepšení podle Marcuse patří i konstantní zobrazování interaktivního menu, aby si uživatelé nemuseli pamatovat jednotlivé příkazy, respektive dotazy, které vyvolávají specifickou odezvu. Jako poslední z vylepšení je možnost AI daného chatovacího robota ohodnotit jednou až pěti hvězdičkami.