Firemní web je často neviditelný. Jak to může změnit SEO?

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Jan Sedlak

Zřídit firemní internetové stránky je jen menší a mnohdy levnější část propagace firmy na webu. Mnohem náročnější je přivést na internetovou prezentaci zákazníka. Jak získat klienty, kteří hledají právě vaše produkty?

Desítky tisíc korun stojí často malé a střední firmy jejich webové stránky. Přesto jim mnohdy nepřinášejí ani nové zákazníky, ani zvýšený obrat a zisk. Čím je to způsobené? Mít pěkně vypadající web totiž samo o sobě nestačí.

Firemní webové stránky musí být snadno vyhledatelné pro potenciální zákazníky, a tedy i pro internetové vyhledavače jako je Google nebo Seznam. Právě tím se zabývá takzvaná optimalizace stránek pro vyhledavače neboli SEO.

Analýza webu není levná, ale vyplatí se

I když o této službě řada podnikatelů a malých firem slyšela, někteří se zdráhají do ní investovat. Její cena často není zrovna nízká, pohybuje se i v desítkách tisíc korun a často se tak svými náklady blíží ceně za vytvoření samotného webu.

„Zřejmě to souvisí s mládím on-line marketingu. V mnoha firmách po dvaceti pěti letech od revoluce nedělají dobře ani klasický marketing. A navíc, přece nedám za web několik set tisíc, když za to už můžu mít auto, na které si lze nejenom sáhnout,“ vysvětluje Mojmír Greguš, SEO konzultant společnosti H1.cz, proč české firmy optimalizaci svých webových stránek mnohdy podceňují.

„Souvisí to s tím, že u nás neradi platíme za informace. A to ani za ty klíčové pro náš život. Dát padesát až sto tisíc korun architektovi za návrh domu, kde budeme celý život žít, bolí. Ale pak dáme tři miliony za materiál a práci bez mrknutí oka,“ porovnává expert.

Člověk z firmy

Dalším důvodem podle něj je, že práce na SEO je v rámci firmy náročnější, než běžná reklama. „Téměř všechnu práci související s reklamou můžeme zadat nějaké agentuře či studiu. Ale obsah webu musí připravit člověk z firmy. Někdo, kdo rozumí nejenom oboru podnikání firmy, ale navíc i marketingu. Pokud umí i psát a baví ho to, je to jenom dobře,“ popisuje Greguš.

Podle něj lze výhody SEO obrazně popsat na reálné provozovně. „Když uděláte hezkou výlohu, spustíte reklamní kampaň a město obletí reklama na váš obchod s botami, tak zákazníci přijdou. Až na místě zjistí, že regály jsou sice plné, ale prodavačky nevrlé, že oba eskalátory jezdí nahoru a žádný dolů, že se sportovní boty mísí s dětskými, popisky na krabicích chybí a že zjistit, jestli je bota z kůže nebo z gumy, je nemožné. A taky že cenu pro špatné osvětlení není vidět. To se vám se SEO nestane,“ vysvětluje odborník.

Celé znění článku čtěte na www.businessinfo.cz

Apple kupuje sluchátka Beats za 3,2 miliardy dolarů. Proboha proč?