Gastropolicie: Pozor, kuchař jídlo šidí

Najít v Hodoníně nebo Břeclavi dobrou restauraci pomůže internetová Gastropolicie.

Že je ve své televizní show kuchař Zdeněk Pohlreich neotesaný a tvrdý při hodnocení restaurací? Vypadá to, že mu roste konkurence. A to jak v Břeclavi, tak v Hodoníně.

Na internetové sociální síti Facebook vznikla stránka Gastropolicie, kde lidé nekompromisně hodnotí pokrmy i samotnou obsluhu podniků. Její zakladatel Jakub Škrdlík stránku nejprve vytvořil jen pro Brno. Když ale viděl, jaký vyvolala zájem, vznikla Gastropolicie i jinde. Jen v Břeclavi a Hodoníně má více než dvanáct set členů. „Zákazníci si nemají kde stěžovat. Tohle je asi jediný způsob, jak upozornit na špatné restaurace a jejich nedostatky,“ říká ke svému projektu Škrdlík.

Diskuze o hodonínských restauracích je obsáhlá. Probírá sedmnáct hospod. A někdy hosté svůj kulinářský zážitek popisují i peprně. „Jídlo jak psí čumák, nic moc dobrého,“ přibližuje svou zkušenost v restauraci Na Radnici uživatel s přezdívkou Rat Man. Majitel restaurace Milan Buštík je přesvědčený, že je v jeho podniku vše v pořádku, kritiku ale respektuje. „Názory hostů jsou pro nás inspirativní,“ říká Buštík.

Největší debata se rozjela o pizzerii Cassa Mia a také Ristorante La Rivolta. Oba podniky většinou lidé chválí. Ani břeclavští diskutéři nezaostávají pozadu. Zajímavá je třeba diskuze o pizzerii Grosseto. Ale nejde ani tak o jídlo, část debatérů propírá obsluhu podniku. „Paní z obsluhy asi nikdy z paměti nevymažu,“ píše Tomáš Ton, jemuž se nelíbil přístup servírky.

Někteří zákazníci jsou naopak spokojení. „Neměla jsem nikdy problém a byla jsem příjemně obsloužena,“ brání pizzerii Renata Kolibová. Spolumajitel restaurace Park Restaurant Václav Bohatý věří, že zákazníkům stránky na Facebooku pomohou ve výběru kvalitního podniku. „Myslím, že lidé pak vědí, kam mají zajít na dobré jídlo,“ míní Bohatý.

Podle zakladatele Gastropolicie Škrdlíka by ale měli brát čtenáři komentáře s rezervou. Občas se totiž stává, že příspěvky píší majitelé restaurací. A mnohdy neprávem útočí na konkurenty ve městě. „Občas se to stává. Ale snažíme se příspěvky editovat. V každém městě mám někoho, kdo mi dá vědět, když je nějaká recenze podezřelá,“ říká Škrdlík.