Humble Bundle spustil vlastní e-shop. Opět s charitativními prvky

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Dominik Bachurek, Mlada fronta E15

Vzestupný trend světového trhu s počítačovými hrami je stále lákavější. Své o tom ví i projekt Humble Bundle (HB), který po třech letech nabízení svých „klasických“ akčních balíčků nově sáhl po běžnějším způsobu distribuce digitálního obsahu a otevřel regulérní e-shop s počítačovými hrami.

Jal se tak konkurovat řadě stávajících velkých prodejních platforem jako jsou Steam, Origin, GOG a další. Hlavní myšlenka HB – tedy hrát si a pomáhat – z něj však rozhodně nevymizela. Z každé útraty plyne totiž fixních deset procent na dobročinné účely, patnáct procent představuje marže HB a zbytek jde vývojářům daného titulu.

Humble Bundle store

Světový trh s PC hrami podle analytiků firmy Gartner letos zvýší svůj objem o 3,3 miliardy dolarů na 17,7 miliardy. Pozitivní naladění hráčů ve světě pak potvrzují například blockbusterové tituly GTA V nebo Saints Row IV, které oba v prvních dnech prodeje překonaly miliardovou hranici tržeb.

Renesanci však prožívají i menší vývojářská studia a nezávislí tvůrci (Indie), kteří se úspěšně prosazují se svými tituly v online obchodech jako Desura, Greenman Gaming či Impulsdriven. Potenciál v Indie titulech loni spatřil samotný Steam, který spustil novou sekci Greenlight, v níž promuje nové projekty a záměry na vytvoření her či jejich beta verze a nechává komunitu hráčů hlasovat o tom, která z nich se nakonec dostane do hlavní prodejní sekce platformy.