Jeho úkol: podpora cyklistů

Více kol, méně aut. Táborská radnice se chce ještě víc zaměřit na cyklostezky ve městě.

Karel Hotový je vášnivým cyklistou. Letos už najel takřka deset tisíc kilometrů. Teď ho zvolili jako cyklokoordinátora města Tábor. „Do této funkce jsem se nakonec přihlásil sám, když jsem viděl, že se do toho nikdo moc nehrne,“ popisuje. Jeho úkolem je rozvíjet cyklistiku ve městě a jeho okolí. „Jednou z našich hlavních snah bude propojení Sezimova Ústí a Plané nad Lužnicí s Táborem,“ vysvětluje. I proto chce vyvolat již na začátku září debatu nad koncepcí budoucích cyklostezek. „Jde o to, abychom zájemcům nabídli možnost využívat kolo jako dopravní prostředek,“ říká. A dodává, že si uvědomuje, že Tábor se bude v tomto ohledu pohodlné cyklojízdě vždy bránit svým kopcovitým terénem. „Tak asi nikdy to tu nebude třeba jako v Holandsku, ale možnost jezdit na kole, aniž by se člověk musel proplétat mezi auty nebo chodci, bych samozřejmě uvítal,“ říká Petr Svoboda, který si na kole jezdí jak zasportovat, tak ho využívá k běžným projížďkám po městě.
S tím Hotový souhlasí, ale přesto by byl rád, kdyby se městu podařilo vybudovat cyklostezku například podél Lužnice, pokud možno až do Veselí nad Lužnicí. Taky by chtěl uspořádat dopravní poměry změnou značení a drobnými úpravami tak, aby se cyklisté v pohodě dostali ze Starého města na náměstí TGM a následně až k nádraží. Mezi další úkoly patří nabídnout cyklistům pohodlnou vyjížďku po stezce kolem Jordánu a dokončit trasu v Tismenickém údolí. „Jsem u všech investic města, takže tam, kde to půjde, bych si rád pohlídal, aby na cyklisty nezapomínali. Současně si myslím, že dovedu posoudit, co smysl má, a co už ne. Nechci cyklostezky vnucovat všude za každou cenu,“ vysvětluje Hotový, který je i vedoucím odboru investic. Jako příklad místa, kde to smysl má, uvádí možnost propojit Měšice s Knížecím rybníkem. A to i přesto, že bude zapotřebí lávkou dodatečně překonávat dálnici D3. Obavy z toho, že by úpravy mohly stát příliš mnoho peněz, Hotový nemá. „Některé věci je možné řešit pouhou úpravou organizace dopravy, ale výstavba cyklostezek je také v porovnání s jinými investičními akcemi únosná,“ posuzuje. Uvádí třeba areál Komora. „Tam jsme udělali hodně pro sport a cyklistiku zvlášť. A je to i příklad toho, jak lze využít strukturálních fondů,“ říká, ačkoli zdůrazňuje, že v tomto případě jsou už peníze do roku 2013 prakticky vyčerpané.