Kohoutkovou, prosím

Náš zákazník, náš pán, tvrdí zlaté pravidlo byznysu.

Zkoušeli jste si ale někdy objednat v restauraci obyčejnou vodu z vodovodu? Ochotný personál se najednou změní v led a vy cítíte, že byste měli změnit lokál. Když si ale opovržlivých pohledů nevšímáte a trváte na svém, sklenice vody se dočkáte. Restaurace se brání tím, že by čepováním vody z kohoutku přišly o peníze. Vodu musí přece platit a zákazník si pak nic dalšího a dražšího k pití nemusí objednat. Na výtku, že v cizině je karafa čisté vody běžně na stole, odpovídají, že je tam vyšší kupní síla lidí a místní restauratéři si to mohou dovolit. Princip byznysu je ale všude stejný. Zákazník půjde tam, kde se bude cítit jako partner a kde vrchní bude vrchním a ne pinglem z bývalých Restaurací a jídelen.