Lidé byli schopni během pandemie koupit hodinky za půl milionu přes e-shop, říká Zajíček z Bohematiku | E15.cz

Lidé během pandemie kupovali přes e-shop hodinky i za půl milionu, říká Zajíček z Bohematiku

Anna KřížkováMichaela Szkanderová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Během pandemie začali lidé hojně investovat nejen do umění, veteránů, ale i do drahých hodinek. Potvrzuje to šéf české hodinářské firmy Bohematic Josef Zajíček. „Lidé byli během pandemie schopni koupit hodinky za půl milionu přes e-shop. My si ale zakládáme na osobním setkání se zákazníkem, což nás během pandemie poškodilo,“ tvrdí.  

Investor, zakladatel značky Benet a majitel Autodromu Most Josef Zajíček se k hodinkám dostal v roce 2017. Tehdy se rozhodl, že chce nějakým způsobem podpořit český hodinářský průmysl. Jeho prvním krokem byl pokus o koupi tradiční české hodinářské značky Prim. Z celé akce nakonec kvůli neshodám na podmínkách prodeje sešlo.

Konkrétnější kroky k založení hodinářské společnosti začal uskutečňovat Josef Zajíček o rok později, kdy se setkal s odborníky z hodinářské profese a s Michalem Froňkem z designového studia Olgoj Chorchoj. V rámci těchto spoluprací se zrodila značka Bohematic, jejíž firemní ateliér sídlí v Novém Městě nad Metují. Zde své hodinky už desítky let vyrábí také česká značka Prim.

„Ateliér zde máme především proto, že odborníci, kteří tvoří náš tým, pocházejí z tohoto regionu. Dříve tady bývala i střední škola s hodinářským oborem, takže hodinářské kořeny jsou zde silně zapuštěny,“ objasňuje Zajíček. Samotný výrobní prostor společnosti Bohematic není příliš velký. „Větší prostor ani sklady zatím nepotřebujeme. Hodinky jsou malé a my jich navíc vyrábíme opravdu málo, maximálně pár stovek,“ doplňuje šéf Bohematiku Josef Zajíček.

České aukční rekordy

Společnost Bohematic prodává své hodinky teprve rok. Celý tým si zakládá na osobních setkáních se zákazníky, což jim však pandemie nedovolila. „Spousta prodejů se během pandemie neuskutečnila i kvůli tomu, že nebyla příznivá doba pro návštěvy, takže jsme nemohli nakonec zákazníkům osobně vše ukázat, setkat se s nimi a vše vysvětlit. To nás také velmi poškodilo,“ vysvětluje Zajíček. 

Od letošního léta ale firma zaznamenává zvýšenou poptávku po drahých hodinkách. „Lidé chodili v létě i teď na podzim na společenské akce a o kvalitní designové hodinky mají velký zájem,“ tvrdí Zajíček. 

Hodinky Bohematic startují na ceně ve výši sto tisíc korun. „Naše hodinky mají přidanou hodnotu především v tom, že se jedná kompletně o ruční výrobu. Všechno si sami brousíme, leštíme, sestavujeme i konstruujeme,“ upozorňuje výrobní ředitelka Renata Eichlerová. 

Na hodinkách je nejdražší strojek. „Strojky kupujeme zatím ve Švýcarsku, protože se nám to ekonomicky při našem výrobním množství nevyplatí,“ objasňuje Zajíček. „Třeba se k tomu ale za pár let dopracujeme,“ dodává. 

Investice zažívají boom

Ačkoli má pandemie na svědomí mimo jiné úbytek zákazníků v mnoha odvětvích, spousta lidí začala hojně investovat. „Lidé začali investovat nejen do umění, módy, ale i do veteránů, a dokonce byli někteří schopni koupit hodinky za půl milionu přes e-shop,“ říká Zajíček. I přes nárůst zájmu o výrobky této mladé české firmy se k ní investoři prozatím příliš nehlásí. „Jsme mladá značka a prestiž, především pak důvěryhodnost, si musíme vybudovat,“ uvádí Zajíček s tím, že celý tento proces může trvat tři roky až pět let.

Investování do drahých hodinek má podle výrobní ředitelky společnosti Bohematic Renaty Eichlerové svá daná pravidla. „Pokud hodinky opravdu nosíte, je to ale stejné jako u auta v tom, že se z nich za třicet let stane „veterán“ a v tu chvíli začne cena šplhat opět nahoru,“ upozorňuje Eichlerová. Zajíček zároveň dodává, že se cena takových hodinek bude rapidně zvyšovat obzvláště ve chvíli, kdy jich existuje jen pár kusů, na čemž si Bohematic zakládá. 

Lidé by také podle Josefa Zajíčka z investičního pohledu neměli opomíjet ani staré hodinky například po prarodičích. „Takové kusy jsou pak taktéž velmi cenné a u některých z nich lze říci, že mají ještě vyšší hodnotu než nové,“ tvrdí.

Bohematic zatím v nabídce nemá dámské hodinky a soustředí se tak plně pouze na hodinky pro muže. „Dámské hodinky zatím nemáme, ale přijdeme s nimi. Teď se navíc nesmí říkat dámské, to je ve Švýcarsku sprosté slovo. Jsou buď malé, nebo velké,“ poznamenává Zajíček. 

Česká manufaktura Bohematic otevře svůj první showroom v Maiselově ulici v Praze 1 v rámci mezinárodní designové přehlídky Designblok, která proběhne 6. až 10. října. Návštěvníkům ukáže videa z ruční výroby hodinek a 3D video o nové řadě hodinek Aerodynamic.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video